پس از جنجال دیوارکشی بین مرز آمریکا و مکزیک؛

ترامپ مکزیک را تهدید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد برای مقابله با آنچه وی "آدم‌های بد" می‌خواند، نیروی نظامی به مکزیک اعزام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی نیوز؛  خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار خبری مدعی شد "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور آمریکا، طی تماس تلفنی با همتای مکزیکی خود او را به اعزام نیروی نظامی تهدید کرده است. ترامپ در توجیه این تهدید مدعی شد برای کنترل کسانی که به ظن وی "آدم‌های بد" هستند، قصد اعزام نیروی نظامی دارد.

ترامپ در این تماس تلفنی به "انریکه پنیا نیتو"، رئیس‌ جمهور مکزیک، گفت اگر ارتش مکزیک اقدامات لازم را برای کنترل "آدم‌های بد در آن حوالی" انجام ندهد، نیروی نظامی به مکزیک اعزام خواهد کرد.

آسوشیتدپرس فقط به بخش‌هایی از مکالمه تلفنی روسای جمهور آمریکا و مکزیک اشاره کرد و توضیحی درباره منظور ترامپ از "آدم‌های بد" ارائه نداد. 

تحلیلگران بلومبرگ معتقدند منظور ترامپ احتمالا کارتل‌های مواد مخدر، مهاجران و یا هر دوی آنها بوده است.

هیچکدام از خبرگزاری‌ها درمورد پاسخ احتمالی "پنیا نیتو" مطلبی درج نکرده‌اند. سخنگوی کاخ سفید نیز حاضر به پاسخگویی و یا ارائه جزئیات بیشتری در این باره نشده است.

آسوشیتدپرس مدعی شد ترامپ به رئیس‌جمهور مکزیک گفته است: شما یک عده آدم بد، در آن حوالی دارید که برای کنترلشان اقدامات کافی را انجام نمی‌دهید. فکر می‌کنم ارتش‌ مکزیک از آنها می‌ترسد. ارتش ما اینطور نیست، بنابراین شاید آنها را بفرستم که به اوضاع سر و سامان بدهند.

آسوشیتدپرس اعلام کرد منبعی آگاه که خواست نامش فاش نشود، این بخش از مکالمه تلفنی "ترامپ" و " پنیا نیتو" را در اختیارش قرار داده است.

وزارت خارجه مکزیک این خبر را تکذیب و اعلام کرد  مطالب فوق بر اساس اطلاعات غلط منتشر شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار