گفتگوی وزیر دفاع جدید آمریکا با مقامات کره جنوبی درباره سپر موشکی تاد

جیمز متیس در اولین سفر خارجی خود پس از تصدی ریاست پنتاگون وارد کره جنوبی شد.

گفتگوی وزیر دفاع آمریکا با مقامات کره جنوبی درباره سپر موشکی تادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه پس از ورود به سئول پایتخت کره جنوبی گفت در این سفر تلاش خواهد کرد دیدگاه های این متحد واشنگتن را درخصوص تلاش ها برای مقابله با برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی ازجمله برنامه ها برای استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در خاک کره جنوبی محک بزند.

ماتیس در اولین سفر خارجی خود پس از تصدی ریاست پنتاگون در مصاحبه با خبرنگاران افزود: «من با مقامات کره جنوبی درباره استقرار سامانه دفاع موشکی تاد گفتگو خواهم کرد.»

چین به شدت با استقرار این سامانه در خاک کره جنوبی مخالف است و تاکید دارد استقرار آن باعث برهم خوردن موازنه امنیتی در منطقه می شود و تهدیدی برای امنیت این کشور است.

آمریکا و کره جنوبی ژوئیه سال 2016 درمورد استقرار سامانه تاد آمریکا در خاک کره جنوبی توافق و اعلام کردند هدف از این اقدام مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی است. آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی باعث تشدید تنش ها در منطقه شده است.

کره شمالی تاکنون پنج آزمایش هسته ای را با موفقیت انجام داده است که دو مورد از آنها سال گذشته انجام شد. وزارت امور خارجه کره شمالی ماه گذشته اعلام کرد این کشور آماده آزمایش موشک بالستیک بین قاره ای است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیامی به مناسبت سال نو میلادی اعلام کرد کشورش وارد مرحله نهایی آماده سازی مقدمات برای آزمایش موشک بالستیک قاره پیما شده است.

مقامات آمریکایی گفتند آمریکا کاملا آماده دفاع از خود و متحدانش در برابر موشک های کره شمالی است و هر موشکی که از کره شمالی به سمت آمریکا یا متحدانش شلیک شود سرنگون خواهد شد.

کره­ شمالی اعلام کرده است می تواند هر زمان ­­و ­از هر مکانی که کیم جونگ اون تعیین کند یک فروند موشک بالستیک قاره پیما شلیک کند. کره شمالی همچنین تاکید ­کرد ­سیاست خصمانه آمریکا علیه کره­ شمالی  علت توسعه تسلیحاتی پیونگ یانگ است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار