اصفهان؛

33 هزار و پانصد مشاوره پلیسی در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در دهه ماه ابتدایی سال جاری 33 هزار و پانصد مشاوره و 13 هزار کلاس آموزشی برای مردم به جهت مشاوره‌های اجتماعی را داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: در دی‌ماه سال جاری نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش سرقت‌های خرد، 63 درصد کاهش تجاوز به عنف، 17 درصد کاهش وقوع قتل و 27 درصد کاهش جرائم خشن را داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در کشفیات سرقت‌ها 7 درصد افزایش در دی‌ماه امسال بوده است، افزود: در کشفیات مواد مخدر نیز افزایش 7 درصدی را داریم که در مجموع 32 تن تریاک کشف شده و بیشتر کشفیات نیز تریاک بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش 20 درصدی تماس‌ها با 110 به تعداد 130 هزار تماس خبر داد و بیان کرد: در بحث جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای 39 درصد افزایش و در کشف سلاح نیز در استان 102 درصد رشد در دی‌ماه شاهد بودیم.

وی از 9 هزار تماس با سامانه 197 پلیس خبر داد و عنوان کرد: در دهه ماه ابتدایی سال جاری 33 هزار و پانصد مشاوره و 13 هزار کلاس آموزشی برای مردم به جهت مشاوره‌های اجتماعی را داریم.

آقاخانی در ادامه از افزایش 74 درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد و گفت: برای دستگیری قاچاقچیان کالا 47 درصد افزایش و در بحث تصادفات درون‌شهری با افزایش 6 درصدی تصادفات وضعیت خوبی را شاهد نبوده‌ایم؛ تصادفات برون‌شهری نیز با کاهش 10 درصدی روبرو است که درمجموع متوفیان این سوانح به 40 درصد کاهش‌یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد: در یک‌ماهه دی‌ماه سال 95 تنها 93 هزار اخطار (جریمه) به غیر از جرائم دوربین‌های کنترلی در سطح شهرها صادر شده است.

فرمانده  انتظامی استان اصفهان درباره تعداد صدور مجوز گذرنامه و کنترل پایانه‌ها نیز بیان کرد: بالغ‌بر 34 هزار و 551 گذرنامه در یک‌ماهه، دی صادر شده است که نشان از آرامش و آسایش مردم در جامعه دارد.

آقاخانی درباره آمار بررسی اماکن استان نیز خاطرنشان کرد: در اماکن نیز 28 هزار و 418 مکان را مورد بازدید قرار دادیم که باید به بعضی از آن‌ها به علت رعایت نکردن موارد قانونی باید تذکر داده شود و مورد برخورد قرار گیرند.

وی از سه برنامه پیش روی انتظامی استان در یک ماه آینده خبر داد و عنوان کرد: ایجاد آرامش و امنیت در چهارشنبه آخر سال برای مردم یکی از این سه برنامه پلیس است که در آن خط قرمز ما جایی است که آرامش و امنیت مردم به مخاطره بیفتد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ایام سال نو را برنامه دیگر این انتظامی استان دانست و افزود: یک کار ویژه‌ای که پلیس امسال در دستور کار خود قرار داده است ارائه خدمات غذایی، رفاهی در راهور و محورهای برون‌شهری است که کمیته‌ای جهت تسهیل مسافران تشکیل شده است و طبق پیش‌بینی ما نوروز امسال بهتر از نوروز سال 95 خواهد بود.

آقاخانی در ادامه اضافه کرد: از 15 بهمن‌ماه طرح مبارزه با سرقت‌ها به صورت ویژه برای ایجاد آرامش و شادتر شدن مردم در مسافرت‌های نوروزی مدنظر قرارگرفته است تا مسائل انتظامی امنیتی نوروز تأمین شود.

وی برنامه سوم این پلیس را بحث انتخابات برشمرد و تصریح کرد: در اواخر امسال و سال آینده انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهرها و میان‌دوره مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که نیروی انتظامی ستاد امنیتی و کمیته انتخابات خود را تشکیل داده است و پیش‌بینی می‌شود افزایش چشم‌گیری را برای حضور مردم در انتخابات پیش رو شاهد شویم.

فرمانده  انتظامی استان اصفهان درباره حضور مأموران انتظامی در محافل مردمی و مساجد گفت و بیان داشت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده برای مبارزه با هجمه سنگین آسیب‌های اجتماعی که بیشتر هم حاصل ناآگاهی است حضور چهره به چهره مسؤولان انتظامی را برای آموزش و توجیه مردم مدنظر قرار داده‌ایم.

آقاخانی در ادامه از اختصاص یک هفته برای حضور مسؤولان تخصصی نیروی انتظامی استان در مرکز 197 پلیس و پاسخگویی به مردم خبر داد و خاطرنشان کرد: 16 دی‌ماه رئیس پلیس آگاهی استان، 17 دی‌ماه رئیس پلیس فتا استان، 18 دی‌ماه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، 19 دی‌ماه رئیس امور اطلاعات نیروی انتظامی استان برای مسائل مربوط به اماکن، 20 دی‌ماه رئیس پلیس‌راه و راهور استان و 21 دی‌ماه معاون وظیفه عمومی ناجا از ساعت 7 صبح تا 16 بعدازظهر پاسخگو مردم خواهند بود.

وی در خصوص فعالیت مرکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان نیز گفت: این مرکز نقش بسزایی را در کم کردن استرس‌های خانوادگی داشته است و در یک ماه آینده این مراکز مضاعف می‌شوند که مردم می‌توانند به‌صورت رایگان در این مراکز حضور پیدا کنند و مورد مشاوره قرار گیرند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به مصالحه 79 درصدی مراجعین به این مراکز و فعالیت این مجموعه در دو شیفت کاری در پایان بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که به اخبار غیررسمی و شایعات حوادث و اتفاقات به کسی اطمینان نکنند و هرگونه خبر را صرفاً از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و منابع رسمی دریافت کنند .




انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار