فرمانهای جنجالی ترامپ و سردرگمی در کاخ سفید

ترامپ 12 ساعت پیش و ترامپ فعلی شاید با هم متفاوت باشند. از روز جمعه من بارها دیدگاه خود را درباره ترامپ تغییر داده ام تا بفهمم که واقعا در فکر و اندیشه این مرد چه می گذرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  راز فرضیه قدرت رئیس جمهورآمریکا را هراس افکنی توصیف کرد.
 
تی ای فرانک در این نشریه آمریکایی نوشت: با خواندن و شنیدن اخبار مربوط به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از میان تحلیل ها، توئیت ها و اقداماتی که او در هفته گذشته انجام داده است، شاید در ابتدا نتوان یک مسیر و خط مشخص را برای آن در نظر گرفت. در واقع شاید بتوان گفت ترامپ 12 ساعت پیش و ترامپ فعلی شاید با هم متفاوت باشند. از روز جمعه من بارها دیدگاه خود را درباره ترامپ تغییر داده ام تا بفهمم که واقعا در فکر و اندیشه این مرد چه می گذرد. من نمی توانم تشخیص دهم که کدام یک از کارهای او واقعی و کدامیک غیرواقعی است. کدام کار او خیر و کدام یک شر است، کدام یک تاریخی و کدام یک منطقی است. روسای شرکت ها باید با خونسردی در مقابل ترامپ برخورد کنند. خبرنگاران هم فقط باید صادقانه رفتار کنند یا دست کم تلاش کنند در اطلاع رسانی صادق باشند. اجازه دهید اندکی درباره اندیشه های ترامپ، دستورات او، راهبرد و البته دستور ممنوعیت ورود مسلمان برای شما مسئله ای را توضیح دهم.
 
سردرگمی در کاخ سفید
 
نویسنده مقاله افزود: کاملا مشخص است ترامپ قصد ندارد در حال حاضر درباره حق مردم به آنها تضمینی دهد، همانطور که نمی خواهد آنها را گیج و حیرت زده کند. به نظر می رسد اعضای کابینه ترامپ از جمله جف سشنز (دادستان کل آمریکا )برای هفته های نخست رهیافت شوک و هراس ( shock-and-awe )را در پیش بگیرند و خود ترامپ نیز رهیافت بمباران بعد از حمله را اتخاذ کرده است. وقتی شما،‌موقعیت نیروهای مخالف را در نظر می گیرید، نمی توانید پیش بینی کنید که بمب ها و خمپاره ای که پرتاب کرده اید تا چه حد به اهداف مورد نظر اصابت کرده است و تا چه حد این حملات تاثیر گذاشته است.شما فقط شلیک کرده ای و بعد از آن فقط دودهای ناشی از بمباران را می بینی. انفجارها در یک مکان ممکن است اذهان را از انفجارهایی که در مکان دیگر رخ می دهد، منحرف کند برای مثال به جنگ تجاری که میان آمریکا و مکزیک رخ داده است فکر کنیم. چیزی که در زیر بمباران خبری مربوط به ممنوعیت ورود مهاجران گم شد.
 
تی ای فرانک نوشت: ما شاهد یک تئوری جدید قدرت هستیم که در حال آزمایش است. با مشورت هایی که متحدان جمهوری خواه ترامپ انجام داده اند،‌ترامپ به دنبال این است تا اختیارات مربوط به دستور اجرایی حداکثر تاثیرگذاری را داشته باشد. ترامپ در حال زورآزمایی است و در حالی که بحث ها بر سر امضای او در محافل رسانه ای می چرخد،‌اذهان مردم درباره آنچه واقعا در حال وقوع است، منحرف می شود.
 
این نشریه تخصصی آمریکا می نویسد استفن میلر، یکی از مغزهای متفکر دستور اجرایی رئیس جمهور برای ممنوعیت ورود مهاجران، گفته با وجود اظهارات رئیس جمهور همه در کاخ سفید سردرگم شده اند. ترامپ به آنها گفته است که خودتان این طرح را نوشته اید و خودتان هم آن را مدیریت کنید.ترامپ شاید یک اولویت داشته باشد، اما از چند جبهه حمله می کند و منظور اصلی خود را در میان این حملات پنهان می کند.
 
در زمینه ممنوعیت ورود مهاجران از هفت کشور آن هم به صورت موقت یعنی طی 120 روز هم ترامپ این کار را انجام داد. صرف نظر از این که این اقدامات تا چه حد می تواند خطرناک باشد، باید گفت که در آن خبری از ممانعت از ورود چینی ها و یا ورود اتباع بسیاری از کشورهای مسلمان نیست. بنابراین باید در دستور اجرایی رئیس جمهور تامل بیشتری کرد. چرا ترامپ شهروندان عربستان و یا پاکستان را مشمول این ممنوعیت نکرد، در حالی که اتباع این دو کشور بیشتر در میان تروریست ها هستند. از سوی دیگر، او مسافران ایران را از ورود به آمریکا ممنوع کرد در حالی که ما می دانیم آنها در بورلی هیلز هیچ خطری برای ما نداشتند.
 
صدور ناگهانی این دستورات اجرایی هم برای آمریکایی ها بی معنی است. چرا او در این زمینه به مردم هشدار نداد. ترامپ این سئوال را از طریق توئیتر جواب داد و نوشت: اگر این ممنوعیت با یک هفته هشدار اعلام می شد، در طول آن هفته، سراسر کشور به هم می ریخت. این اظهار نظر ترامپ، چرندیات است. چون در صورت تذکر، مسافران به چه دلیل باید بلیط تهیه می کردند. بدتر از همه این که چرا باید دارندگان گرین کارت بازداشت شوند. واقعا چرا؟ به نظر می رسد همه این کارها زشت و بی رحمانه است. یک فرضیه این است که او عامدا در این مسئله زیاده روی کرده است؛ به طوری که وقتی از مسئله گرین کارت عقب نشینی می کند، دشمنانش احساس پیروزی کنند و او بقیه طرح خود را اجرا کند. حتی اگر این واقعیت داشته باشد، باز هم به نظر می رسد که ترامپ سیاست شگفت زده کردن مردم را در پیش گرفته است.


منبع:خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.