یزد؛

یزد پیش از انقلاب با یزد بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست

رویکرد استان یزد بعد از انقلاب واگذاری اقتصاد و عمران به مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سیدمحمدرضاسیدحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: یزد پیش از انقلاب با یزد پس از انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: یزد اکنون یکی از استان‌های صنعتی کشور، سومین استان در جذب گردشگر خارجی و دومین استان معدنی کشور است که این رتبه‌ها و سرعت پیشرفت با پیش از انقلاب مقایسه‌شدنی نیست.

سیدحسینی افزود: توسعۀ استان یزد پس از انقلاب اسلامی در حوزه های صنعت، معدن و گردشگری را قابل قیاس با یزد پیش از انقلاب ندانست و گفت: رویکرد استان یزد پس از انقلاب واگذاری اقتصاد و عمران به مردم بوده است.

وی برجسته‌ترین برکت‌های انقلاب اسلامی در استان را خط اول انتقال آب به استان، خط راه‌آهن سراسری بندرعباس، بافق و مشهد، گازرسانی به اکثر روستاهای استان، برخورداری روستاها از نعمت برق، تلفن ثابت و تلفن همراه نام برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه مشکل اساسی دولت یازدهم روبه‌روئی با تعداد بسیاری پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی بود، بیان کرد: ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام مدّنظر دولت قرار گرفت که اولویت نخست تمام شدن پروژه‌های عمرانی بالای80 درصد پیشرفت بوده است.

سیدحسینی افزود: برخی پروژه‌ها مانند آب‌رسانی به شهر ندوشن و بهاباد و گازرسانی به شهر بافق و بهاباد از پروژه‌های حائز اهمیت برای استان بود که انجام شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های مسکن مهر انرژی زیادی از دولت یازدهم گرفت زیرا زیرساخت‌های مناسبی نداشت و تلاش  نیز این بود که نامناسب‌سازی‌ها به حداقل برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ساخت مخازن آب، حفر چاه اضطراری در مواقع بحران و ساماندهی بافت تاریخی را از دیگر اولویت‌های عمرانی استان در دولت تدبیر و امید دانست.

سیدحسینی سیاست‌های استان را توسعۀ صنایع کم‌آبخواه، صنایع های‌تک و خدمات بیان کرد و گفت: اکنون تقریبأ برای صنایع پُرآب‌خواه مجوز صادر نمی‌شود و رویکرد مسئولان استان حفظ محیط زیست و گسترش صنایع های‌تک و کم‌آب‌خواهی است که در جهت اشتغال و درآمدزایی استان باشد.


انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۰:۰۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
راست گفتند از نظر معنوی و روحانی و صداقت و امانتداری و اعتبار و اعتماد و....
آخرین اخبار