سیف در جمع خبرنگاران:

لغو روادید ایرانیان از سوی آمریکا هیچ نقشی در فعالیت اقتصادی ایران ندارد

رئیس کل بانک مرکزی معتقد است که لغو روادید ایرانیان از سوی آمریکا هیچ نقشی در فعالیت اقتصادی ایران ندارد.

لغو روادید ایرانیان از سوی آمریکا هیچ نقشی در فعالیت اقتصادی ایران ندارد
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان   ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به از سر گرفتن فعالیت‌های بانکی گفت: بدون توجه به سیاست‌های ترامپ و تحریم‌ها گشایش بانکی صورت گرفته و ارتباطات بانکی و اقتصاد روند خود را طی می‌کند.

سیف با اشاره به لغو روادید ایرانی‌ها از سوی آمریکا گفت: این اقدام از سوی ترامپ هیچ تأثیری در تعاملات تاجران ما با آمریکا ندارد چرا که ما هیچ مبادلات تجاری با این کشور نداریم همچنین این اقدام هیچ تأثیر و نقشی در فعالیت اقتصادی ایرانیان مقیم این کشور ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نرخ تورم گفت: در سال 95 بعد از 25 سال اولین سالی است که تورم تک رقمی‌مان قطعی است و هیچ گونه تردیدی ندارد و برنامه‌ریزی می‌کنیم که این تک رقمی بودن تورم در آینده استمرار داشته باشد.

سیف تصریح کرد: رشد خوب اقتصادی 7.4 درصدی درشش ماهه اول سال نوید مثبتی است که امیدواریم در طول امسال استمرار داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به پیش بینی صندوق بین‌المللی پول در جهت رشد اقتصادی درسال 95 گفت: پیش‌بینی این صندوق رشد اقتصادی 7 درصدی بوده و احتمال بالا رفتن آن در سالجاری مطرح است البته این رشد اقتصادی در سالجاری متأثر از قیمت نفت است. بدون احتساب قیمت نفت نرخ رشد اقتصادی 2.6 درصد در فصل دوم سال بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار