در جمع خبرنگاران:

وزیر دفاع آزمایش اخیر موشک بالستیک را تایید کرد

وزیر دفاع و پشتیبانی گفت: تست‌های موشکی انجام شده هیچ مغایرتی با برجام و قطعنامه 2231 ندارد.

وزیر دفاع آزمایش اخیر موشک بالستیک را تاکید کردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه نشست هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به روز ملی فناوری فضایی گفت: امروز دو دستاورد در این حوزه از سوی رئیس جمهور رونمایی شد.

وزیر دفاع با اشاره به اظهارنظرهای رسانه‌های خارجی در رابطه با تست‌های موشکی ایران گفت: فعالیت موشکی ما هیچ مغایرتی با برجام و قطعنامه 2231 ندارد و همگی در ادامه برنامه‌های جاری‌مان بوده است.

وی افزود: برنامه‌های خود را در تولید اقلام دفاعی برای دفاع از اهداف و منافع ملی‌مان آنگونه که برنامه‌ریزی کرده‌ایم اجرا می‌کنیم، هیچ اراده‌ای نمی‌تواند برنامه ما را تحت تأثیر قرار دهد.

وزیر دفاع تأکید کرد: در دنیایی که قلدران حکمفرمایی می‌کنند، آیا ملتی می تواند از تقویت بنیه دفاعی خود کنار بکشد؟! عقلا پاسخی منفی به این امر خواهند داد، یک ملت زنده در بالاترین سطوح خود آماده دفاع از خودش است.

سردار دهقان با تأکید بر اینکه تست موشکی در ادامه برنامه‌هایمان بوده است، گفت: با توجه به ابلاغ رئیس جمهور در تدوین این روند برنامه خود را با سرعت زیاد و دقت بیشتری ادامه خواهیم داد و هیچگاه دست از توسعه تقویت بنیه دفاعی خود جز برای دفاع از اهداف و منافعمان برنخواهیم داشت.

وی تأکید کرد: در این مسیر نه تنها به اجازه کسی نیاز نداریم، بلکه اجازه دخالت به هیچ شخص را نخواهیم داد چرا که ملتمان در این مسیر تاکنون با همه حوادث آزموده شده، دنیا ما را آزمایش کرده است و این اظهارنظرها هیچ تأثیری ندارند.

وزیر دفاع با اشاره به رزمایش مشترک نظامی در خلیج فارس با حضور نظامیان فرانسه و انگلیس گفت: برگزاری این رزمایش طبیعی است، در حال حاضر در فضایی که سیاست ترامپ به وجود آورده کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس از آینده نگرانند، در عین حال اروپاییان علاقه‌مندند حضور خود را در منطقه به اثبات برسانند و طرفدارانشان را مطمئن می‌کنند لذا سیاست‌های ترامپ هیچ تأثیری ندارد.

وی اضافه کرد: چون حکومت‌هایی که متکی بر اراده ملت‌هایشان نیستند بیش از آنکه دنبال منافع ملی‌شان باشند موفقیتی کسب نخواهند کرد.

وزیر دفاع با اشاره به پهپادی که ماه  گذشته در تهران مورد بحث قرار گرفته بود گفت: متأسفانه به ورود این پرنده‌های کوچک بی‌توجهی می‌شود و در دست مردم بسیار است، برخی‌ها برای بازی کردن و کارهای دیگر از آن استفاده می‌کنند.

سردار دهقان با تأکید بر اینکه باید با سامان بخشی از این اقدامات جلوگیری کرد گفت: برخی جوانان علاقه‌مندند از این وسیله استفاده می کنند و شیطنت‌هایی را در این زمینه دارند، اما اینکه گفته می شود جریانی ضدانقلاب پشت این اتفاق وجود داشته این موضوع را تکذیب می‌کنم بر این اساس باید از پرواز این پرنده‌ها در منطقه ممنوعه جلوگیری کرد.

وزیر دفاع در پاسخ به این سؤال که آیا ایران به غیر از اس 300، سلاح‌های دیگری از روسیه خریداری کرده است؟ تاکید کرد: خیر سلاحی خریداری نشده است.

سردار دهقان در پایان در خصوص رونمایی درباره رونمایی از تانک کرار نیز خاطر نشان کرد: این تانک را به زودی رونمایی می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
Hussein
۱۹:۳۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
دم دانشمندانمان گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
خوب دلیلی هم نداره اسرار نظامی رو پخش کنن حتما دلیلی ندیدن زودتر رسانه ای کنن.مهم اینکه آمریکا و نوچه هاش نمی تونن هیچ غلطی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
دمت گرم
تست موشك تائيد شد
چشم دشمنان كور حالا چي دارن بگن؟ بله تائيد هم شد.
هيچ غلطي نمي تونند بكنندمگر اينكه ما كوتاه بيائيم و شل بگيريم!
خودشون كلي سلاح هسته اي دارند اونوقت كلي حرفت مفت مي زنند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
خوب چرا در خفا
فیلیمی ، عکسی ، چیزی
با افتخار این کار رو انجام بدید و با اقتدار هم خبر رو منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
اصلا ب کسی ربط نداره
چه در خفا چه اشکارا از اینکه اطلاعاتشون از این موشک کمه دارن حرص میخورند. با این جنجال ها میخوان خودمون بهشون اطلاعات بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
زنده باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
فیلم شلیک موشک و جزییاتش رو هم منتشر کنید به کوری چشم دشمنا....
آخرین اخبار