اهواز؛

برگزاری جشنواره بین المللی شعر سپید عربی درخوزستان

«فجر، صلح و شعر سپيد» عنوان ششمين جشنواره بين‌المللی شعر سپيد عربی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با عنوان همزمان با دهه مبارک فجر از 17 تا 19 بهمن 95 در آبادان و اهواز برگزار می‌شود.

دبير جشنواره شعر عربی فجر، صلح و شعر سپيد گفت: شاعران مطرح بين‌المللي از كشورهای عمان، تونس، امارات، عراق، سوريه، لبنان و همچنين شاعران بومی خوزستان و كشور در ششمين جشنواره بين‌المللی شعر عربی حضور خواهند داشت.

جمال نصاری افزود: 27 شعر سپيد منتخب طی 3 روز متوالی در این جشنواره خوانده خواهند شد.همچنین نقد و بررسی آثار و اشعار سپيد نيز بخشی از اين جشنواره است.

وی بیان داشت: برگزاری جشنواره در كنار نقدهای تخصصی و رونمايی از ششمين شماره مجله تخصصی «حبر الابيض» به معنای مركب سفيد يكی از امتيازات اين جشنواره است.

وی با اشاره به برگزاری هر چه باشكوه‌تر اين جشنواره در منطقه آزاد اروند خاطرنشان كرد: آبادان شهری است كه اتفاقات مدرنيته را می‌پذيرد و اين جشنواره نيز در زمینه ذائقه شعری اين خطه و شعر سپيد است كه برای اولين بار اين جشنواره به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی ترجمه و در اختيار مخاطبان قرار می‌گيرد.

نصاری با اشاره به این که اولين مجله تخصصی شعر عربی ايران «حبرابيض»  در آبادان منتشر می‌شود ادامه داد: اشعاری كه به دبيرخانه اين جشنواره می‌رسند پس از بازبينی و تاييد در مجله تخصصی حبر الابيض به چاپ می‌رسد.

دبیر جشنواره شعر عربی از حضور شاعران جوان و پيشكسوتان هنر شعر در اين جشنواره خبر داد و اظهار داشت: با هدف ترويج فرهنگ غنی خوزستان و ادبيات و شعر سپيد عربی از شاعران شهرهای خوزستان از جمله شادگان، خرمشهر، اهواز و شوش برای شركت در اين همايش دعوت به عمل آمده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.