نابرابری اقتصادی در انگلیس به بدترین سطح از زمان مارگارت تاچر رسید

اختلاف طبقاتی در انگلیس به دلیل افزایش تورم، به میزان بی‌سابقه‌ای از زمان مارگارت تاچر تاکنون افزایش یافته است.

انگلیس در بدترین شرایط نابرابری اقتصادی از زمان مارگارت تاچر تاکنون
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، مرکز «رزولوشن فاندیشن» تحقیق جدیدی را انجام داده است که نتایج آن نشان می‌دهد استاندارد زندگی در انگلیس رو به کاهش است و درآمد خانواده‌های انگلیسی تا زمان برگزاری انتخابات سراسری بعدی هیچ افزایشی نخواهد داشت.

در گزارش این مرکز آمده است درآمد خانواده‌های فقیر انگلیس به مرور پایین‌تر خواهد آمد که این موضوع بیشترین نابرابری میان مردم از زمان مارگارت تاچر –نخست‌وزیر سابق انگلیس- تاکنون را رقم می‌زند.

مرکز رزولوشن فاندیشن همچنین اعلام کرد رونق ناچیزی که اخیراً صورت گرفته بود به دلیل افزایش تورم و کاهش شغل متوقف شده است.

طبق پیش‌بینی‌ها، درآمد یک خانوار معمولی در انگلیس در سال جاری 1.2 درصد کاهش می‌یابد و این کاهش درآمد تا پایان دوره پارلمان کنونی ادامه خواهد داشت.

بنابر گزارش‌ها سیاست‌های دولت انگلیس در بخش مالیات به شکلی است که به طور نابرابر بر استانداردهای زندگی تاثیر می‌گذارد و این موضوع مورد انتقاد قرار گرفته است.

بنابر گزارش مذکور درآمد یک‌پنجم ثروتمندترین خانوارهای انگلیس در 4 سال آینده 5 درصد افزایش خواهد یافت. این در حالیست که درآمد فقیرترین افراد جامعه در همین بازه زمانی 2 درصد کاهش خواهد داشت.

عملکرد پارلمان کنونی انگلیس برای خانوارهای طبقه متوسط و فقیر از دهه 60 تاکنون به بدترین شکل بوده است.

تورستن بل –رئیس مرکز رزولوشن فاندیشن- در این خصوص اعلام کرد: «انگلیس یک دوره کوتاه رونق را در استانداردهای زندگی تجربه کرد؛ اما افزایش تورم و کاهش نرخ استخدام این رونق را متوقف کرد».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار