زنجان/گزارش مکتوب

نعمت گرمابخش در خانه های روستایی

خانه های روستایی از نعمت گرما بخش بهره مند می شوند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛گاز یک نعمت طبیعی که نیاز جامعه بشری است و ازسال ها پیش در سطح کشور اقدامات مهمی انجام شده طوری که طی چند سال اخیز بیش از 12 هزار روستای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و استان زنجان نیز از این قضیه مستثنی نیست .

سی ام مهرماه سال 93 بود که کاروان تدبیر و امید در ایستگاه نهم به استان زنجان رسیدند و در سفری که رئیس جمهور به استان زنجان داشت 7مصوبه برای استان زنجان تصویب شد که یکی از این مصوبات گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار بود .

حال برای پیگیری اجرای این مصوبه به همراه مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان راهی برخی از روستا ها شدیم تا از نزدیک شاهد اجرای پروژه ها باشیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان استان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به گازرسانی به روستا های بالای 20 خانوار گفت : بر اساس بند "ق"تبصره 2قانون بودجه سال 93 و سفر ریاست جمهوری به زنجان مصوب شد که به 320 روستا ی بالای 20 خانوار در سطح استان گازرسانی صورت گیرد .

سعید عسکریان با اعلام این خبر افزود : در حال حاضر 151 روستا در استان از نعمت گاز برخوردار هستند و عملیات اجرایی در 170 روستای باقی مانده تداوم دارد.

وی اضافه کرد : در حال حاضر جمعیت برخوردار گاز طبیعی 66درصد است .

عسکریان وی با اشاره به اینکه در سفررئیس جمهور به استان مصوب شده بود به ۳۲۰ روستا با جمعیت ۳۹ هزار و ۹۷۰ خانوار که فاقد گاز بودند شناسایی شدند،گفت:از دولت یازدهم ۴۰ درصد روستا از نعمت گاز رسانی بهره مند بودند و در حال حاضر ۱۳۴ روستا تمام شده و گاز رسانی به ۱۷۵ روستا در حال انجام است و در دهه فجر امسال به ۲۸ روستا در زنجان گاز رسانی می شود

نعمت گرمابخش در خانه های روستایی

نعمت گرمابخش در خانه های روستایی

اجرای پروژه های گازرسانی به روستا های بالای 20 خانوار در فصل سرما دلگرمی ای برای خانواده های روستایی است که در این راستا با اهالی منطقه گفتگویی داشتیم.

صحبت های اهالی بر این بود که با گازرسانی به روستا ها دیگر مشکلات قدیمی را ندارند و به راحتی در خانه های گرم خود زندگی می کنند و این درحالی بود که قبل از گازرسانی برای گرم کردن منازل خود از هیزم و نفت استفاده می کردند و اما الان با گازرسانی به روستاهای آن ها راحت تر شده اند .

نعمت گرمابخش در خانه های روستایی

نعمت گرمابخش در خانه های روستایی

نعمت گرمابخش در خانه های روستایی

و امااجرای پروژه های گازرسانی استان زنجان که یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری بود تا پایان سال آینده از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند ،این وعده ای بود که مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان داد .

ماهم برای اینکه از پیشرفت اجرای پروژه های گازرسانی استان جویا شیم به یکی از پروژه های گازرسانی سری زدیم و از مسئول اجرای طرح های گازرسانی استان پیشرقت فیزیکی یکی از پروژه هارو پرسیدیم .

آقایی با بیان اینکه این این پروژه در منطقه قره پشتلو است ،گفت : این پروژه برای 5روستا به تعداد 500 خانوار است یعنی 500 انشعاب علمک خواهیم داشت و طول پروژه 25 کیلومتر است که 24 کیلومتر از آن اجراشده است و یک کیلومتر باقی مانده تا پایان بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید .

نعمت گرمابخش در خانه های روستایی

روند اجرای پروژه های گازرسانی نوید بخش خانه های گرم روستایی است که با اجرای این پروژه ها به میزان قابل توجهی در مصرف فراورده های نفتی در روستا ها کاهش پیدا می کند .

نیاز مردم روستا به گاز طبیعی در سرمای زمستان قوت می گیرد و این درحالی است که پروژه گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانواراستان زنجان که مصوبه سفر ریاست جمهوری بود به ایده آل خو نزدیک شده است .

گزارش از فهیمه شعبانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.