جهانگیری در دیدار با مجمع نمایندگان استان كرمان:

انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان كرمان باید تسریع شود

معاون اول رییس جمهور گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان كرمان طرحی راهگشا است.

انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان كرمان باید تسریع شود
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری شب گذشته در جمع نمایندگان استان كرمان گفت: اجرای طرح های توسعه معادن و صنایع همجوار راهكاری مناسب برای ایجاد اشتغال است و توسعه این طرح ها می تواند ضمن جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی برای كشور ارزش افزوده ایجاد كند.

وی محصولات كشاورزی استان كرمان نظیر پسته، خرما و مركبات را استثنایی توصیف كرد و گفت: مهمترین مانع توسعه استان كرمان مشكل كم آبی است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینكه برای حل معضل كم آبی باید تمركز بیشتری انجام شود گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان كرمان طرحی راهگشا است و اگر اجرای این طرح مقرون به صرفه باشد می تواند به عنوان الگو در استان های دیگر استفاده شود.

جهانگیری تصریح كرد: دولت در این زمینه تمام مساعی خود را به كار خواهد بست و اگر این مانع برطرف شود بخش خصوصی رغبت بیشتری برای حضور در استان كرمان نشان خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به برنامه های دولت در خصوص تامین اعتبار برای پرداخت جریمه وام كشاورزی و برطرف كردن آثار زلزله بم گفت: جنوب استان كرمان با مشكلاتی در زمینه راه، راه آهن و گاز مواجه است كه باید در این زمینه نیز برنامه ریزی بهتری شود تا مردم از امكانات و تسهیلات لازم بهره مند شوند.

در این جلسه استاندار كرمان با اشاره به برخی دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغالزایی، افزایش سپرده های بانكی، رشد صادرات استان، سرانه آموزشی و بهداشتی گفت: خوشبختانه امنیت در استان در بالاترین سطح وجود دارد و به خاطر همكاری و هماهنگی نمایندگان مجلس، مسئولان دولتی، ائمه جمعه استان و  سایر نهادهای حاكمیتی فضای با نشاط سیاسی در استان وجود دارد. 

وی در این جلسه همچنین از تدوین نقشه نهایی برای تامین آب استان كرمان، ساماندهی افاغنه و تحرك بیشتر بانكهای كشور برای ارائه تسهیلات خبر داد.

در این جلسه هر یك از نمایندگان استان كرمان در سخنانی جداگانه به موضوعات و دغدغه های استان نظیر كم آبی، مهاجرت، زیرساخت ها، بیمه قالی بافان، افزایش مهاجران افغان،‌ امنیت اشاره كردند. 

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار