مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان

آموزش 8500خانوار سیستان و بلوچستانی در طرح خانواده آماده در مخاطرات

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 8500خانوار سیستانی و بلوچستانی آموزش های لازم در برابر حوادث طبیعی را فرا می گیرند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،رسول راشکی گفت:.  بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده طی افق 4ساله 8500خانوار در استان آموزش های لازم در برابر حوادث طبیعی را بیاموزند .

وی افزود : در این راستا تا کنون 250نفر داوطلب  به عنوان مربی با اصطلاحاتی مانند بلا.خطر. آسیب پذیری . مخاطره . کاهش آثار مخرب. شرایط اضطراری آشنا شدند که برای آموزش این خانوارها بکار گیری می شوند.

وی با اشاره به اینکه این افراد با مراجعه به درب منازل اقدام به آموزش افراد می کنند تصریح کرد: این طرح در سال جاری به مرحله اجرا در می آید و در پرسه زمانی 4سال 8500خانوار از این آموزش ها بهره مند می شوند.

 راشکی گفت: مراجعه به درب منازل توسط داوطلبان در 12نوبت و با شعار ما خدمت را پیش مردم میبریم صورت می گیرد و  افزایش آگاهی خانواده ها در برابر مخاطرات را رقم می زند.

 وی اظهار کرد: در هر نوبت آموزش های کوتاه و سرپایی به مدت 5تا ده دقیقه  داده می شود  و پیش بینی می شود تا پایان این طرح میزان آمادگی خانواده ها در برابر حوادث  تا 30درصدافزایش یابد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.