کرمان؛

استعلام ساختمان های بیشتر از دوطبقه از آتش نشانی الزامی است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: از این پس برای صدور پروانه‌ی ساختمانی ساختمان‌های بیش از دو طبقه، ابتدا از سازمان آتش‌نشانی استعلام گرفته می‌شود .

استعلام ساختمان های بیشتر از دوطبقه از آتش نشانی الزامیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی عسکری در سمینار دو روزه‌ی آموزشی و چالشی «بررسی علل حوادث مسمومیت و مرگ‌های خاموش با گاز مونوکسیدکربن و راه‌کارهای پیش‌گیری از حوادث» که در محل سالن ایرج بسطامی پارک مادر و با حضور مدیرعامل شرکت گاز، مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس دانشگاه علوم پزشکی و مدیر انجمن جامعه‌ی ایمن کشور برگزار شد، گفت: سال گذشته در شهر کرمان 11 مورد فوتی براثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن داشتیم که لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده و راه‌کار ارایه دهیم .

وی با اشاره به حادثه‌ی اسف‌بار آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و تسلیت به خانواده‌های داغدار آتش‌نشانان گفت: این حادثه باعث شد همه‌ی افراد جامعه به اهمیت رعایت مسائل ایمنی پی ببرند و ما هم برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در زمینه‌ی آموزش، پیش‌گیری و ایمنی داریم .

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان بیان کرد : براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده با شهرداران مناطق، از این پس برای صدور پایان کار ساختمان‌های بیش از دو طبقه ابتدا از سازمان آتش‌نشانی استعلام گرفته می‌شود و شرایط ساختمان مطابق مبحث سوم مقررات ملی ساختمان بررسی می‌شود .

عسکری با اشاره به اخطارهای متعددی که در خصوص غیرایمن بودن ساختمان پلاسکو از سوی شهرداری تهران داده شده بود، گفت: متاسفانه حداقل مسائل ایمنی هم از قبیل سیستم اعلام و اطفای حریق و پله‌ی فرار در این ساختمان پیش‌بینی نشده بود .

وی یادآور شد: سازمان آتش‌نشانی کرمان به بیش از 800 نفر آتش‌نشان داوطلب، آموزش رایگان داده که ثبت‌نام برای متقاضیان هنوز هم ادامه دارد و دوره‌های رایگان یک‌هفته‌ای برای آن‌ها برگزار شده و گواهینامه صادر می‌شود .

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به این‌که هر سال با فرارسیدن فصل سرما، حوادث ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در سطح کشور رخ می‌دهد، گفت: ما هر سال از راه‌های مختلف در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده و هشدار می‌دهیم و امسال کارگروهی تشکیل دادیم و با همکاری آموزش و پرورش بازدیدهای متعددی از وضعیت ایمنی سیستم‌ها و وسایل گرمایشی مدارس انجام شد .

عسکری با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی مهندسان ناظر و سازمان نظام مهندسی برای مردم در زمینه‌ی اهمیت رعایت مسائل ایمنی گفت: استفاده از دودکش‌ها و خروجی‌های استاندارد در جاهای مناسب، به‌ویژه در آپارتمان‌ها و ساختمان‌های چندطبقه از بسیاری از حوادث پیش‌گیری می‌کند .

وی موارد متعددی از حوادث ناشی از گازگرفتگی را به‌دلیل ناآگاهی مردم دانست و افزود: مرکز 125 به صورت شبانه‌روزی آماده‌ی ارایه‌ی مشاوره و خدمات‌رسانی به مردم است و هم‌کاران من حتی اگر لازم باشد به‌صورت رایگان به منازل مردم مراجعه کرده و ساختمان را از نظر ایمنی بازرسی می‌کنند .

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار