کرمان؛

حاشيه نشيني بستر ناهنجاری اجتماعی است

فرمانده انتظامی استان مشكلات اقتصادی، مهاجرت بی رويه به شهرها و كمبود امكانات در روستاها را از علل حاشيه نشينی دانست .

حاشيه نشيني بستر ناهنجاری اجتماعی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ٬سرداررضا بنی اسدی فر گفت:مبحث حاشيه نشينی يك پديده اجتماعی و معضل شهری غير قابل انكار، مشهود و بستر ناهنجاری اجتماعی است.

وی مشكلات اقتصادی، مهاجرت بي رويه به شهرها و كمبود امكانات در روستاها را از علل حاشيه نشينی دانست و افزود:حاشيه نشينی ارتباط تنگاتنگی با بروز جرايم اجتماعی همچون سرقت و اعتياد دارد و وجود اختلاف طبقاتی با ساير مناطق شهری باعث رشد روز افزون اين جرايم خواهد شد.

بنی اسدی با تاكيد به اين مطلب كه تمركز پليس در حوزه اقدامات پيشگيرانه است،اظهار کرد:نيروی انتظامی در راستای خدمت رسانی همه جانبه به مردم با اجرای طرح هايی متناسب با وظايف تعيين شده سعی در كاهش معضلات ناشی از حاشيه نشينی دارد كه همراهی ساير متوليان امر در اين حوزه ضروری است.

وی تصريح كرد : مبحث برخورد با حاشيه نشينی در شهرها از سال 92 توسط دولت برنامه ريزی شده است كه از ابتدای سال جاری 970 مورد توقف ساخت و ساز غيرمجاز و رفع تصرف در مبارزه با پديده حاشيه نشينی با دستورات مقام قضائی در استان صورت گرفته است.

اين مقام انتظامی در پايان مديريت مناطق شهری و ارائه امكانات يكسان رفاهی و آموزشی در مناطق حاشيه شهر را راهكاری جهت پيشگيری از اقدامات مجرمانه توسط حاشيه نشينان دانست و افزود: عدم رسيدگی به اين موضوع می تواند باعث مخاطرات جدی در آينده شود و بايد با آسيب شناسی راهكارهای مناسب برای حل اين موضوع ارائه شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.