ویژه برنامه‌های گروه دفاع مقدس رادیو ایران در روز نیروی هوایی

مسابقه «فرمانده» و «پلاک هشت» به صورت ویژه به رشادت های دلاور مردان آسمان ایران در سال های دفاع مقدس می‌پردازد.

ویژه برنامه های گروه دفاع مقدس رادیو ایران در روز نیروی هواییبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرام ملازاده مدیر گروه دفاع مقدس رادیو ایران گفت: مسابقه رادیویی «فرمانده» طی سه سال گذشته با هدف آشنایی نسل جوان امروز با ابتکارات و خلاقیت‌های سرداران و فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس شکل گرفت.

انتقال تجارب و توانمندی‌های نسل گذشته و مرور خاطرات سال‌های دفاع مقدس از محورهای این برنامه رادیویی در دوره های مختلف تولید آن بود.

وی افزود: در برنامه‌های گذشته که در  هفته دفاع مقدس و هفته بسیج از رادیو ایران پخش شد به عملیات های مهم، موقعیت های عملیاتی خاص، شهر های تاثیرگذار در دفاع مقدس و شهدای شاخص در سال‌های حماسه در ایران اسلامی پرداخته شد.

ملازاده افزود: در سری جدید مسابقه فرمانده که به مناسبت ایام الله دهه فجر و 19 بهمن مصادف با روز نیروی هوایی تهیه می‌شود، فضایی متفاوت پیش بینی شده است. 

وی ادامه داد: در دوره‌های قبل برنامه با دعوت از مهمانان و شرکت کنندگان در استودیو ضبط و تهیه می شد، اما با توجه به استقبال فرماندهان، داوران و شرکت کنندگان از این برنامه، این بار و به مناسبت روز نیروی هوایی با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در جمع اساتید و دانشجویان و در فضای میدانی برنامه طراحی خواهد شد.

وی افزود: پرداختن به توانمندی‌های حال حاضر نیروی هوایی، بررسی موقعیت‌ها و خاطرات خلبانان در سال های دفاع مقدس، معرفی اساتید و  دانشجویان نیروی هوایی، پرداخت گزارشی به فضاهای دانشگاه  علوم و فنون هوایی شهید ستاری از بخش های مختلف این برنامه است.

مدیر گروه دفاع مقدس رادیو ایران تصریح کرد: در این برنامه تعاملی که در قالب مسابقه طراحی شده سعی داریم با تاکید بر خلاقیت و توانمندی جوانان و نخبگان امروز، باز هم یادآوری کنیم  که جوانان امروز دست پرورده سرداران و افتخارآفرینان بزرگ سال های حماسه و ایثار هستند و همواره با تمام توان علمی و فنی موجب سربلندی ایران اسلامی خواهند بود.

وی با اشاره به دیگر برنامه های پیش بینی شده برای روز نیروی هوایی گفت: علاوه بر پخش برنامه مسابقه فرمانده، در روز 19 بهمن، برنامه «پلاک هشت» نیز برای مرور و بازخوانی حماسه ها و رشادت های مردان دلیر و تیزپرواز ایران اسلامی به صورت میدانی و از فرودگاه مهرآباد پخش خواهد شد.

کیاناز کاوه تهیه کننده  نیز در خصوص برنامه فرمانده گفت: در این برنامه از حضور اساتید و مسئولان این دانشگاه به عنوان داور و مهمان بهره می‌بریم. بنابراین بر خلاف برنامه  های گذشته که حول محور خاطرات پیشکسوتان و فرماندهان سالهای دفاع مقدس بود، این بار پیرامون  توانمندی های امروز نیروی هوایی با حضور این اساتید که برخی در سال های دفاع مقس حضور داشته و بسیاری هم دست پرورده نسل حماسه ساز ایران هستند، صحبت خواهیم کرد.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار