مربی دو و میدانی:

کیهانی نتوانسته نمره قابل قبولی در دو و میدانی کسب کند

امید عباس نیک گفت: با جمع بندی عملکرد 2 ساله فدراسیون نمى توان نمره قابل قبولی به مدیریت کیهانی در دو و میدانی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که می دانیم باید در شرایط به وجود آمده در ورزش دو و میدانی به فدراسیون دو و میدانی برای حل مشکلات کمک کرد اما در این برهه زمانی که ورزشکاران از اردوی تیم ملی که به منظور حضور ایده آل در مسابقات آسیایی تدارک دیده شده، قهر کرده و در اردو حاضر نمی شوند، احساس خطر در بین مربیان و پیشکسوتان ورزش مادر مشاهده مى شود. 
 
روسای سابق این فدراسیون اذعان داشتند که مدیریت صحیح علی کفاشیان باعث پیدایش پدیده هایی نو ظهور در عرصه دو و میدانی مانند احسان حدادی، هادی سپهرزاد و غیره شد.

همچنین ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران خوب ورزش دو و میدانی در مقطع  بزرگسالان آن روزگار و کسب مدال های رنگارنگ توسط ورزشکارانی مانند حمید سجادی، جعفر باباخانی و امثال آن ها نقش علی کفاشیان و کادر مدیریتی وی را برجسته تر نشان می داد.

در دوره ریاست حسین جلالی نیز سیاست های مدرن روز ورزش و بکارگیری مربیان خارجی در سیستم دو و میدانی اجرا شد و این نقطه آغاز تحولی شگرف در دو و میدانی بود.
 
بعد از روی کار آمدن مصطفی کریمی که در زمان کفاشیان نایب رئیسی فدراسیون را برعهده داشت، وی توانست با پیش گرفتن راه علی کفاشیان برای دو و میدانی تازه نفس، آبرویی بیش از پیش در جامعه ورزشی دست و پا کند و این نقطه اوج دو و میدانی بود.
 
از آن جایی که محمدرضا کاظمی آشتیانی سرپرست اسبق فدراسیون دوومیدانی، سیاست های غلط معاونت ورزشی سازمان تربیت بدنی را دنبال می کرد این امر منجر به ایجاد تنش وی با ورزشکاران و مربیان در نهایت خداحافظی وی از فدراسیون دو و میدانی شد. البته جالب اینجا است پس از مدتی افشین داوری که از مدیر کلی اداره تربیت بدنی خراسان رضوی برکنار شده بود، جایگزین آشتیانی شد. البته اردوهای تیم ملی در زمان کاظمی آشتیانی به خوبی برگزار می شد و مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشت.
 
خوشبختانه خط مشی مثبتی که از زمان ریاست علی کفاشیان در فدراسیون دو و میدانی ایجاد شده بود در دوران جلالی و آشتیانی هم ادامه یافت و داوری هم این سیاست های مثبت را دنبال کرد تا با کسب مدال نقره المپیک لندن از سوی احسان حدادی در ماده پرتاب دیسک، مثلث مدال آوری (کشتی ، تکواندو، وزنه برداری)کاروان ورزشی ایران در المپیک به مربع  تبدیل شود و حاصل زحمات تمام روسای فدراسیون دوومیدانی به ثمر بنشیند. پس از کسب مدال احسان حدادی اهالی دو و میدانی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک درخواست کردند به فدراسیون دو و میدانی هم به چشم فدراسیون مدال آور المپیکی نگاه کنند و امکانات و بودجه بیشتری را در اختیار این رشته قرار دهند.
 
با کنار رفتن افشین داوری که دوران موفقی را در دو و میدانی پشت سر گذاشته بود، حسن طباطبایی به عنوان سرپرست و احسان مهاجر شجاعی به عنوان دبیر فدراسیون انتخاب شدند که این امر رشته مدال آور دو و میدانی را در سراشیبی سقوط قرار داد. پس از پایان این دوره هم در انتخاباتی ناباورانه به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. فردی که هیچ سابق مدیریتی ای در ورزش کشور نداشت و تنها با وعده های بی پایه و اساس به فدراسیون آمد.
   
اگر بتوان از بی ثباتی، ناکارآمدی، عزل و نصب های سریع و بدون مشورت، نبود امکانات، از دست دادن کرسی ها در میادین بین المللی، سوء مدیریت فدراسیون در خصوص منابع انسانی و سرمایه های دو و میدانی و مشکلات مالی در 2 سال گذشته چشم پوشی کرد، از ورزشکاران نخبه و مدال آوران آسیایی که حاصل زحمات روسایی چون کفاشیان، جلالی، کریمی آشتیانی و داوری بوده اند نمی توان گذشت. متاسفانه امروز شاهد هستیم نه تنها ورزشکاران با سابقه و شانس های مدال دو و میدانی رغبتی برای شرکت در اردوها و مسابقات ندارند بلکه در زمینه استعداد یابی هم به شدت دچار مشکل هستیم.
 
با این وجود چرخش 360 درجه ای رئیس فدراسیون برای به کارگیری افراد متخصص و کارنامه دار در بدنه دو و میدانی بار دیگر با رقه های امید را در دل اهالی این رشته بوجود آورده است.

بر همین اساس گفت و گویی را با امید عباس نیک مربی دو و میدانی کشورمان ترتیب دادیم که وی در این باره بیان کرد: متاسفانه پس از ورود مجید کیهانی به ریاست فدراسیون دو و میدانی این رشته مدال آور المپیکی نتوانست روزهای امیدوار کننده ای را برای ما در تمام رشته های ورزشی رقم بزند.
 
وی ادامه داد: البته کیهانی برخلاف گذشته حالا تصمیم گرفته تا از پیشکسوتان این رشته برای افزایش راندمان آن استفاده کند.
 
عباس نیک در پایان اظهار کرد: توصیه من به کیهانی این است در صورتی که به دنبال موفقیت دو و میدانی در میادین بین المللی است، باید از پیشکسوتان و نخبگان تمام رشته های دو و میدانی به نحو احسن استفاده کند تا بتواند روزهای درخشانی را برای این رشته مدال آور المپیکی رقم بزند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار