واکنش سخنگوی وزارت بهداشت به غیرقانونی بودن طرح تحول سلامت

سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به برخی اظهارات مبنی بر غیرقانونی بودن طرح تحول سلامت واکنش نشان داد.

واکنش سخنگوی وزارت بهداشت به غیرقانونی بودن طرح تحول سلامتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری هفتگی این وزارتخانه در پاسخ به غیرقانونی بودن اجرای طرح تحول سلامت، گفت: کشور ما تا این اندازه هرج و مرج و بی قانون شده که یک کار غیر قانونی را هر روز در مورد آن از رسانه ملی گزارش داده و در مورد ان مصاحبه کنند، رییس جمهور از این طرح حمایت کند و وزیر رفاه آن را به عنوان بزرگترین طرح اجتماعی کشور یاد کند و با این وجود این طرح غیر قانونی باشد. 
 
وی بیان کرد: افرادی که اظهار به غیرقانونی بودن طرح تحول سلامت می کنند، بروند و بررسی کنند که در مجلس هیات تطبیق مصوبات دولت وجود دارد و هیچ اقدامی در طرح تحول انجام نشده مگر اینکه متاثر به قوانین مصوب مجلس باشد. 

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: تک تک بخش‌های طرح تحول سلامت در هیات دولت تصویب شده که تمام مصوبات دولت در هیات وزیران به هیات تطبیق مجلس ارجاع داده شده و اگر تخلفی باشد آن را اعلام می‌کنند، چطور ممکن است تاکنون این طرح غیر قانونی بوده، اما هیات تطبیق موردی را تا به حال اعلام نکرده است. 
 
وی گفت: با صراحت اعلام می‌کنم افرادی که خود را کارشناس می‌دانند بروند اقدامات بزرگی که در 35 سال گذشته در نظام سلامت اجرا شده که بیش از 10 یا 15 مورد نمی‌شود بررسی کنند تا شاهد باشند طرح تحول از همه اقدامات انجام شده در 35 سال گذشته قانونی تر بوده است. 
 
حریرچی افزود: از افرادی که زمانی در حوزه سلامت زحمت کشیدند اما اکنون به کسانی که نظام سلامت را تضعیف می‌کنند تبدیل شده اند، درخواست دارم وضو بگیرند، قرآن بخوانند تا خدا دلشان را نرم کرده و به فکر مردمی که بیشترین نفع را  از طرح تحول سلامت می‌برند، باشند.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار