کرمانشاه؛

پیشگیری بروز آسیب های روانی و اجتماعی دانشجویان

معاون دانشجويي دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: پيشگيری از بروز آسيب های رواني_ اجتماعي دانشجويان از اولويت های فعاليت های حوزه معاونت دانشجويي دانشگاه است .

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ قاسم عازمی افزود: با توجه به اهميت اين موضوع، در اين زمينه از تمامي ظرفيت هاي دانشگاه و نهادهاي حمايتي استفاده مي كنيم. گام هاي بعدي به دنبال پيشگيری، شناخت دانشجويان دارای مشكل و انجام اقدامات مشاوره ای-درماني برای آنان است.

معاون دانشجويی تاكيد كرد: با افزايش تعامل با نهادهاي حمايتی و تقويت ساختار، بودجه و فضاي فيزيكي دفاتر مشاوره در دانشكده ها و خوابگاه ها، از يك طرف، و با آسيب شناسي از سوي ديگر، تلاش مي كنيم از آسيب هاي رواني _ اجتماعي كه دانشجويان را تهديد مي كنند، پيشگيری و در صورت بروز كاهش دهيم.

وی گفت: مركز مشاوره دانشجويان دانشگاه رازی به عنوان يكي از 10مركز مشاوره فعال كشور در زمينه  پيشگيري از اعتياد شناخته شده است و ما مصمم هستيم در زمينه هاي ديگر نيز در اين حوزه فعال باشيم.

عازمي به وضعيت متقاضيان خوابگاه هاي دانشجويي اشاره كردو گفت: در سال تحصيلي 96-95، حدود ۷۱ درصد از دانشجويان پسر و 53 درصد از دانشجويان دختر ثبت نام كننده در دانشگاه رازي، متقاضي اسكان در خوابگاه هاي دانشجويي بودند و اين آمار به وضوح نشان مي دهد كه سياست بومي گزيني كه از چند سال پيش به عنوان يك رويكرد در حوزه جذب دانشجو دنبال مي شود، در كاهش تعداد دانشجويان متقاضي خوابگاه تاثير چنداني نداشته است.

وي ظرفيت كل خوابگاه هاي دانشجويي در دانشگاه رازي را 3 هزارو 673 نفر اعلام كرد. و گفت: در حال حاضر، حدود 74درصد دانشجويان پسر و 100درصد دانشجويان دختر غير بومي نوبت اول واجد شرايط اسكان، در خوابگاه هاي دانشجويی اسكان دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار