کرمان؛

جذب ۵۳۴میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری دربم

تاکنون ۵۳۴میلیاردتومان از سرمایه گذاری های طرح مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان بم جذب و اجرایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان,فرماندار شهرستان از انعقاد 35 تفاهم نامه اقتصادی با 660 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 534 میلیارد تومان از سرمایه گذاری های طرح مثلث توسعه اقتصادی در بم جذب و اجرایی شده است.

اشک افزود:68 برش منطقه ای اقتصاد مقاومتی نیز به شهرستان بم اختصاص یافته و اجرایی شده است.

وی به صادرات بیش از 40 هزار تن خرما در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت در راستای توجه به کشت های نوین، ایجاد بزرگترین کارخانه هیدروپونیک در نرماشیر فصل جدیدی از توسعه کشاورزی را در این منطقه محقق کرده است.

اشک به وجود پنج کارخانه خودرو سازی و تولید 90 هزار خودرو در این واحدها نیز اشاره و یادآورشد 10 هزار و 500 کارگردر این کارخانه ها مشغول به کار هستند و شهرستان بم سومین قطب تولید خودرو در کشور است.

وی تصریح کرد: وجود دو شهرک صنعتی تخصصی خرما تکمیل کننده چرخه صنعتی بم است.

فرماندار شهرستان بم با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید پهنه های معدنی برای اکتشاف به مزایده گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: پروژه های بزرگی از جمله گازرسانی به بم و باند دوم جاده بم کرمان بعد از 10 سال در این شهرستان انجام شده است.

اشک تصریح کرد: برای اجرای 40 کیلومتر از باند دوم محور کرمان ,بم 43 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: برای اجرای خط انتقال سد نساء به بم نیز تا کنون 52 میلیارد تومان هزینه شده و این طرح سال آینده تکمیل می شود.

اشک گفت چهار میلیارد تومان اعتبار برای ریشه کنی زنجره خرما و 6۷ و نیم میلیارد تومان برای بازسازی بم در سفر ریاست جمهوری به بم اختصاص یافته است.

وی، سنتی بودن کشاورزی و تک محصولی بودن آن، پیشروی کویر و خشکسالی های پی در پی را از مشکلات مردم بم برشمرد و افزود: بدهی بانکی قبل از زلزله مردم در استعلام ها مانع دریافت تسهیلات جدید می شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: جذب ، سرمایه گذاری ، بم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.