ارومیه؛

اقدامات کنترل و پیشگیری آنفلونزای طیور در آذربایجان غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: به منظور جلوگیری از بروز بیماری آنفلونزای طیور در استان اقدامات قرنطینه و کنترل در مرغداری‌ها و مرزها با جدیت هر چه تمام انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ کامیار داهیم اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی طرح ویزیت و واکسیناسیون رایگان احشام روستایی و عشایری در سراسر آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: طرح ویزیت رایگان احشام روستایی و عشایری هر روز در یک شهرستان و واکسیناسیون به صورت نیز ده روز تمام در سراسر استان با مشارکت اکیپی از دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: واکسیناسیون و ویزیت رایگان احشام روستایی و عشایری امروز در شهرستان ارومیه اجرا می‌شود.

داهیم افزود: به منظور جلوگیری از هر گونه شیوع بیماری آنفلونزای طیور در استان، اقدامات قرنطینه و کنترل در مرغداری‌ها و مرزها با جدیت هر چه تمام انجام می‌شود.

داهیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان آذربایجان غربی عاری از هر گونه بیماری آنفلونزای طیور است و تاکنون گزارشی از مشاهده این بیماری ارائه نشده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی به سبب دارا بودن تالاب‌های بسیار در مسیر حرکت پرندگان مهاجر واقع شده است اقدامات کنترل و پیشگیری از انتقال بیماری آنفلونزا توسط پرندگان مهاجر به طور مداوم انجام می‌شود.

وی گفت: برای کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلونزای طیور در استان هر گونه فروش و کشتار مرغ زنده به ویژه در جنوب استان آذربایجان غربی ممنوع بوده و در صورت مشاهده برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.