وزیر ارتباطات:

شبکه ملی اطلاعات بسترساز ارائه خدمات بهتر است

محمود واعظی گفت با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بستر لازم برای ارائه خدمات متنوع ارتباطی و فناوری اطلاعات و با کیفیت و سرعت بالا به مردم فراهم شده است.

شبکه ملی اطلاعات بسترساز ارائه خدمات بهتر است
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی که در مراسم بهره‌برداری از ۲۲ پروژه اپراتور همراه اول سخن می‌گفت، افزود: با اقداماتی که در حوزه نسل سوم و چهارم تلفن همراه در طی دو سال گذشته انجام شده، مشکلات و دغدغه‌های ما در بخش دسترسی به شبکه ملی اطلاعات حل شده است و در این زمینه استفاده از تجمیع فرکانسها برای افزایش سرعت ابتکار خوبی بود.

وی با اشاره به اینکه در بخش دسترسی ثابت نیز اقدامات خوبی در حال انجام است، تصریح کرد: تجربه سرشماری الکترونیکی اخیر و استقبال ۵۵ درصدی مردم از این طرح نشان می‌دهد زیرساخت‌های خوبی فراهم شده و در صورتی که خدمات متناسب با نیازهای مخاطبان با سرعت و کیفیت مناسب ارائه شود، مردم طالب آن خواهند بود.

واعظی با اشاره به بهره‌برداری از طرح امضای دیجیتالی همراه اول افزود: در حال حاضر حجم مبادلات مالی الکترونیکی در دنیا ۴۵۰ میلیارد دلار است و پیش‌بینی می‌شود این میزان به هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ برسد. در کشور ما نیز متناسب با رشد بانکداری الکترونیکی باید بسترهای لازم با مشارکت نهادهای مسئول در این زمینه فراهم شود چرا که مردم بواسطه آن راحت‌تر می‌توانند از خدمات دولت الکترونیک بهره‌مند شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رویکرد اپراتورها به ارتباط نزدیک با دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ارتباط نزدیک با دانشگاهها، پارکهای علم و فناوری، مراکز پژوهشی و شرکتهای دانش بنیان باعث ایجاد اشتغال، عدم خروج ارز و رشد اقتصادی کشور می‌شود و این رویکرد باید از سوی همه اپراتورهای فعال در حوزه ICT مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: بیکاری جوانان یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت است که هیچ کس نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد. بر همین اساس طرحهائی که همچون طرحهای امروز با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر فراهم می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد.

واعظی با اشاره به اینکه بنیانگذار انقلاب نیز بر علم و نوآوری‌های علمی و کسب جایگاه در این حوزه پافشاری داشتند، افزود: در سیاستهای کلان علمی و فناوری و سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیز بر روی نگاه علمی در اداره کشور تاکید می‌شود. بر همین اساس باید تلاش کنیم فضای فعالیت برای دانشگاهیان و فارغ‌التحصیلان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تسهیل شود.

منبع: روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار