عراق: ترامپ در تصمیم خود در مورد مهاجرت تجدید نظر کند

وزير خارجه عراق از رئیس جمهور آمریکا خواست در تصميم خود درباره مهاجرت تجديد نظر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر خارجه عراق روز دوشنبه از دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا خواست در تصمیم بحث برانگیزی که در زمینه مهاجرت اتخاذ کرده است، تجدید نظر کند.

طبق بیانیه ای که دولت عراق منتشر کرد ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه این کشور به داگلاس سلیمان سفیر آمریکا در بغداد اعلام کرد: ما تصمیم دونالد ترامپ را که پذیرش اتباع عراقی را در خاک آمریکا ممنوع کرده است رد می کنیم و خواستار آن هستیم که ترامپ تصمیم خود را در این زمینه مورد بازبینی قرار دهد. ما نیز بر تعهد خود برای داشتن بهترین روابط با واشنگتن تاکید می کنیم. 

پیش از این که ابراهیم الجعفری چنین موضوعی را به سفیر آمریکا در بغداد گوشزد کند، وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود لازم است که دولت آمریکا در تصمیم اشتباه خود در زمینه مهاجرت تجدید نظر کند.

وزارت خارجه عراق در این بیانیه تاکید کرد بسیار جای تاسف است که ترامپ چنین تصمیمی بر ضد یک کشور متحد آمریکا که روابط راهبردی با واشنگتن دارد، اتخاذ کرده است.

مجلس نمایندگان عراق (پارلمان این کشور) نیز روز دوشنبه خواستار آن شد که دولت عراق با تصمیم دونالد ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود عراقیها به آمریکا مقابله به مثل کند.

دونالد ترامپ آن گونه که در مبارزات انتخاباتی خود قول داده بود، به نام مبارزه با تروریسم تصمیم گرفته است برنامه پذیرش مهاجران در خاک آمریکا را به حال تعلیق درآورد و به طور موقت مرزهای آمریکا را به روز اتباع هفت کشور اسلامی شامل سوریه، عراق، ایران، یمن، لیبی سودان و سومالی ببندد. این تصمیم موجی از اعتراض در بسیاری از کشورهای جهان از جمله فرانسه برانگیخته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار