تبریز؛

یادواره شهدای زینبیه و ثارلله میانه

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهدا همیشه منشا خیر و برکت هستند افزود: توسعه معنوی کشور نیازمند پیروی از راه شهیدان زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای زینبیه و ثارلله میانه است.

یادواره شهدای زینبیه و ثارلله میانهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛یوسف نجفی روز دوشنبه 11 بهمن ماه در هفتمین یادواره کشوری شهدای زینبیه و ثارالله که در محل سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد شهرستان میانه برگزار شد، با اشاره به اینکه آموزش پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی به دنبال حفظ آثار و ارزش های شهدا است اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تعلیم و تربیتی 36 هزار شهید دانش آموز را تقدیم نظام مقدس اسلامی تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است، گفت: گوشه ای از این تعلیم و تربیت به ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار مربوط می شود چرا که باید دانش آموزان با سیره شهدا آشنا شوند.

نجفی با تاکید براینکه در آموزش پرورش در حوزه فرهنگی کارهای زیادی انجام می شود تصریح کرد: از جمله این کارهای فرهنگی نمونه آن راهیان نور است که هر ساله دانش آموزان به آن اعزام می شوند و عملاً با راه و اهداف شهدا آشنا می شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ملت و نظام ما همواره با مقاومت به استقلال پیروزی رسیدیم، خاطرنشان کرد:  تاریخ نشان می دهد ما از بیگانگان جز استعمار چیزی ندیده ایم چرا که مقاومت هایی که ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس انجام دادند ایران را استقلال بخشید.

وی در ادامه اذعان داشت: معلمان امروز باید درکلاس درس، دانش آموزان را همانند بچه خود بدانند و نگاه انقلابی به دانش اموزان بکنند و اگر این امر محقق شود خروجی اموزش و پرورش دانش آموزانی همچون شهید فهمیده می شود و امروز اگر شهدای زیبنیه زنده بودند تک تک شان افتخاری بزرگ برای میانه می شدند .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی نیز در این همایش با تاکید بر اینکه همه داشته های ما از شهدا است و ما مهمان شهدا خواهیم بود تا دلمان با یاد آن ها صیقل داده خواهد شد، افزود: امروز خواهران ما باید راه شهدای زیبنیه را ادامه بدهند و از آنان الگو بگیرند.

صمدیان با تاکید بر لزوم کارهای فرهنگی به منظور انتقال مفاهیم عمیق ایثار و شهادت به نسل امروز، تصریح کرد: روزهای بزرگی در انقلاب بوده که همه شاد شدیم و البته روزهای حزن نیز وجود داشت و مردم برای انقلاب با آرمان‌های بلند هزینه کردند و امروز به شکرانه ایثارگری‌ها حرف انقلاب اسلامی در دنیا زده می‌شود و همه برای این انقلاب همت گمارده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدا و جانبازان عزیزانی از این سرزمین هستند که برای دفاع از انقلاب جان خود را بر کف دست گرفته‌اند، گفت: این انقلاب برای همه بوده و تمام آحاد مردم در آن شریک هستند و در راستای انقلاب اسلامی اکنون نیز جوانانی از کشور ما به دفاع از مظلومان می‌پردازند.
انتهای پیام/خ
برچسب ها: یادواره ، شهدای ، زینبیه ، میانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار