تابش در دانشگاه تهران:

احکام برنامه توسعه ششم امکان اشتغالزایی در رشته‌های منابع طبیعی را فراهم می‌کند

رئيس فراكسيون محيط زيست و توسعه پايدار مجلس گفت: در برنامه توسعه ششم احكامی در ارتباط با توسعه كشاورزی و منابع طبيعی تصويب شد كه زمينه تحقق آنها و اشتغالزايی فاراغ‌التحصيلان بايد توسط دولت فراهم شود.

فراموشی علم و تعهد موجب فروريزش بناها و بنيادها می‌شود/ عدم پیشرفت بازار کار فارغ‌التحصیلان تاسف‌آور استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا تابش رئيس فراكسيون محيط زيست و توسعه پايدار مجلس با حضور در نشست تخصصي "موانع و راهكارهای اشتغال دانش اموختگان محيط زيست" در دانشگاه تهران ضمن گراميداشت ياد شهدای حادثه دلخراش پلاسكو گفت: عدم توجه به علم و تعهد برای مقابله با آسيب‌پذيری می‌تواند موجب فروريزش بناها و بنيادها شود. 

تابش تاكيد كرد: در جامعه رخدادهایی اینچنینی قابل تصور است و علاج آن ابتنای به علم و تخصص و استحكام پيوند میان ملت و حاكميت است، زمانی که در جامعه بی‌اعتمادی حاكم شود پيروزی‌ها رنگ باخته و معجزه اعتماد شكست‌ها را تبديل به پيروزی می‌كند.

نماینده مردم اردکان وضعيت اشتغال فارغ‌التحصيلان دانشگاهی را تاسف‌آور خواند و گفت: نرخ رسمي ١٨/٥درصدی فارغ‌التحصيلان بيكار مايه تاسف و موجب هدر دادن سرمايه‌های هنگفت انسانی، علمی و اقتصادی است.

نائب رئيس فراكسيون اميد مجلس ضمن ابراز تاسف از اينكه حدود نیمی از ١١/٢ميليون فارغ‌التحصيل دانشگاهي نقشی در توليد ندارند، افزود: به عبارتی يعنی حدود ٥/٥ ميليون نفر درس خوانده‌اند تا مدرك بگيرند و رشته تحصيلی آنها دخالتی در اشتغال اين فارغ‌التحصيلان و اقتصاد كشور ندارد، اين امر برای كشور در حال توسعه و جمعيت جوان  جويای نام و كار تاثرآور است.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: ١٤برابر شدن جمعيت دارای تحصيلات عالی بعد از انقلاب اسلامی موجب افتخار است اما از اينكه ظرفيت‌های بازار كار پيشرفت آنچنانی نداشته باید تاسف خورد.

تابش بيشترين فارغ التحصيلان بيكار را از رشته هاي كشاورزی؛ دامپزشكی و علوم تربيتی ذكر كرد و خواستار ان شد تا دولت متناسب با ظرفيت‌های كشور و بازار كار به ايجاد رشته‌های دانشگاهی و پذيرش دانشجو اقدام كند و از آن طرف متقاضيان كار نيز لازم است قبل از انتخاب رشته، تحقيق و پايشی از وضعيت كار داشته باشند تا بعد از فارغ‌التحصيلي بيكار نمانند.

نائب رئيس فراكسيون تلفيق برنامه ششم  توسعه كشور گفت: در قانون برنامه توسعه ششم احكام خوبی در ارتباط با توسعه كشاورزی، منابع طبيعی و محيط زيست به تصويب رسيده است كه زمينه تحقق آنها و اشتغالزايی فاراغ‌التحصيلان اين رشته‌ها بايد توسط دولت فراهم شود.

رئيس فراكسيون محيط زيست و توسعه پايدار مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وجود شركت‌های دانش بنيان و واگذاری‌ها توسط دولت به بخش خصوصي را از جمله راهكارهايی دانست كه می‌تواند برای فارغ‌التحصيلان دانشگاهی ايجاد اشتغال نمايد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار