همدان؛

پیگیری 870 میلیاردی سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان

استاندار همدان از پیگیری 870 میلیارد تومانی سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان خبر داد.

پیگیری 870 میلیاردی سرمایه گذاری بخش خصوصی در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نیکبخت در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: علیرغم کمبود بودجه خوشبختانه از محل سفر رییس جمهور 856 میلیارد تومان برای استان اعتبارات بودجه ای دولتی در نظر گرفته شد.

وی افزود: از مجموع اعتبارات 856 میلیارد تومان 200 میلیارد تومان برای راه آهن همدان اختصاص داده شد که با پیگیری و برآوردهای دولت برای اتمام راه آهن همدان منت حدود 70 میلیارد تومان اعتبار سازمان برنامه و بودجه با تایید رییس جمهور به این پروژه اختصاص دادند.

نیکبخت ادامه داد: از 44 پروژه سفر ریاست جمهوری 30 پروژه به اتمام رسیده است و از 14 پروژه مابقی است 12 پروژه تا پایان سال مالی به نتیجه می رسد و دو پروژه بیمارستانی سال آتی به نتیجه خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه راه آهن همدان در سال ۸۳ به تصویب رسیده است، گفت: در حال حاضر این پروژه دارای پیشرفت ۹۵ درصدی است.

نیکبخت ادامه داد: در دهه فجر امسال اعتبارات پروژه های عمرانی 774 میلیارد تومان است که از این میزان 604 میلیارد تومان طرح های قابل افتتاح و 172 میلیارد تومان برای شروع عملیات اجرایی هزینه می شود.

استاندار با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان استان نسبت به سال های گذشته بهبود یافته است، گفت: 400 میلیارد تومان از محل طرح تحول نظام سلامت اعتبار به استان تخصیص داده شد و از محل اجرای این طرح هتلینگ احداث و 1800 تخت بیمارستانی تعویض شد.

وی افزود: با توجه به اینکه همدان استانی گردشگری محسوب می شود به همین منظور در راستای توسعه گردشگری 10 هتل در همدان احداث می شود.

استاندار همدان با بیان اینکه بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در همدان وجود دارد، تصریح کرد: همچنین  دو نیروگاه خورشیدی 7 مگابایتی نیز احداث می شود.

نیکبخت با اشاره به تاسیس کارگاه های تولیدی جدید نیز، خاطرنشان کرد: در سال 93، یک هزار و 635 کارگاه تولیدی، در سال 94 یک هزار و 717 کارگاه تولیدی و در 5 ماهه اول سال 95 ، 944 کارگاه جدید در استان همدان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ د
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار