گیلان؛

امحاء 113 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد

113 کیلوگرم فرآورده های خام دامی فاسد در آستارا معدوم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رئیس شبکه دامپزشکی بندر آستارا با اعلام این خبر گفت: این میزان فرآورده دامی فاسد در 243 مورد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه مرغ، گوشت و ماهی در دی ماه امسال کشف شده بود که توسط ماموران شبکه دامپزشکی آستارا معدوم شد.

بهرام پورضرب ارزش اقتصادی این مقدار گوشت 16 میلیون و 950 هزار ریال اعلام کرد و افزود: در این رابطه 4 متخلف به محاکم قضایی معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: 15 مورد از پرونده های کشف فرآورده های خام دامی به سبب رعایت نشدن موارد بهداشتی در حمل یا نگهداری آنها تشکیل شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بندر آستارا با اشاره به اینکه با هدف تامین غذای سالم و حفظ سلامت شهروندان، نظارت دقیق بر واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی صورت می گیرد، بیان کرد: شبکه دامپزشکی علاوه بر انجام گشت های مستقل، گشت هایی را به صورت مشترک با همکاری شبکه بهداشت و درمان، اداره های صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف انجام می دهد.

وی در ادامه از شهروندان خواست به تاریخ تولید، انقضاء و مهر سلامت دامپزشکی در هنگام خرید گوشت قرمز و مرغ دقت کنند.

آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و 49  واحد قصابی و 95 واحد مرغ فروشی در این شهرستان فعال است.


انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.