معاون رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان؛

فعالیت موسسات داوری گامی موثر در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت موسسات داوری میتواند گامی موثر در راستای کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی باشد.

فعالیت موسسات داوری گامی موثر در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،محمد علی حمیدیان در کارگاه آموزشی ویژه اعضای نهاد های داوری استان  که در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید نوری زاهدان برگزارشد افزود: در حقوق مدنی ایران داوری به عنوان یک نقش فعال و ارزنده معرفی و باب 7 قانون مدنی ایران کلا به بحث داوری اختصاص یافته است.
 
معاون رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: فعالیت موسسات داوری میتواند گامی موثر در راستای کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی باشد.
 
وی بیان کرد: طرح دعوا در محاکم قضایی پرسه زمان بر و پرهزینه ای را در پی دارد اما نهاد های داوری با مدیریت دستگاه قضایی راهی برای کاهش این پرسه زمانی است.
 
حمیدیان در ادامه گفت: از ویژگی های بارز این نهاد ها سرعت در رسیدگی ، تخصصی بود نهاد داوری، حاکمیت اراده طرفین، محرمانه بودن  امکان سازش بیشتر انتخابی بودن داور و کاهش هزینه ها است.
 
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف دارای قوانین و ترکیبات خاص خود است، خاطر نشان کرد: پرونده در شورای حل اختلاف منتج به صدور حکم می شود اما در نهاد داوری با حذف بعضی از مسائل به دنبال سرعت بخشی به برخی جرایم هستند و عدم نیاز به تشریفات قانونی  و هزینه کمتر برای رسیدگی وجه تمایز این موسسه داوری با شورای حل اختلاف است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار