زاهدان؛

دیدار رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان با رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان

رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان با رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان دیدارکرد.

دیدار رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستانبا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در ایم دیدارگفت: مردم سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان از دیرباز رفت و آمدها و مبادلات فرهنگی زیادی باهم داشته‌اند و ارتباط این دو کشور نه تنها تهدید نیست بلکه ظرفیت بزرگی برای هر دو کشور خواهد بود.

حجت الاسلام حمیدی افزود: تاکید ما بر این است تمامی رفت آمدها و ترددها در چارچوب قانون باشد زیرا روزانه شاهد تردد غیرمجاز اتباع پاکستانی به کشور هستیم که با آنها برخورد و به داخل پاکستان برگردانده می شوند در این راستا نیازمند فرهنگ سازی در هر دو کشور هستیم تا مردم توجیه شوند و برای ورود به دو کشور اقدام به اخذ مجوزهای قانونی کنند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اشتغال مرزنشینان برای ایران و پاکستان بسیار دارای اهمیت است و مبادلات مرزی بین دو کشور به اشتغال در بازارچه‌های مرزی کمک کننده است و در واقع فعال کردن بازارچه‌های مرزی برای هر دو کشور دارای اهمیت است.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران مبارزه و مقابله بی امان با قاچاق مواد مخدر داشته اند و تاکنون شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند یکی از مبادی اصلی مواد مخدر به داخل کشور ما پاکستان است و با توجه به اینکه دولت پاکستان تا کنون مبارزه بسیار خوبی در این زمینه داشته است باید اقدامات هماهنگ تری با مسئولان مربوطه دو کشور انجام شود.

وی افزود: دستگاه قضایی می‌تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشد و امیدواریم روابط در این زمینه گسترده‌تر شود.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سرمایه گذاران ایرانی در پاکستان و سرمایه گذاران پاکستانی در ایران باید احساس امنیت داشته باشند و نیازمند حمایت حقوقی و قضایی در این دو کشور هستند و ما این آمادگی را داریم از سرمایه گذاران پاکستانی در کشورمان نهایت حمایت را داشته باشیم و انتظار داریم این حمایت از اتباع ایرانی در پاکستان هم وجود داشته باشد.

حمیدی گفت: آخرین معاهده استرداد مجرمان به سال 1960 بر می گردد که نیاز به بازنگری دارد زیرا استرداد مجرمان و انتقال محکومان مسایل مهمی است که باید بین دو کشور حل شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در ماه گذشته بیش از 160 نفر از اتباع افغانستان که در زندان ایران بودند به کشورشان منتقل شدند و این آمادگی را داریم زندانیان پاکستانی نیز طبق معاهداتی که وجود دارند به کشورشان بازگردانده شوند.

رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از استقبال و میزبانی خوب مسئولان سیستان و بلوچستان گفت: اجازه نخواهیم داد هیچ فردی از خاک کشور ما برای ضربه زدن به ایران استفاده کند و تلاش خواهیم کرد مشکلات را طبق قوانینی که وجود دارد حل کنیم.

محمدنور مسکانزی گفت: در حوزه قضایی آمادگی داریم و تمام مسایل مربوط به این حوزه را پیگیری و سایر مباحث را به مسئولان مربوطه منتقل خواهیم کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار