مسمومیت 12 نفر با گاز CO تنها در دو روز

12 نفر در استان اصفهان بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در 48 ساعت گذشته راهی مراکز درمانی شدند .

مسمومیت 12 نفر با گاز CO تنها در دو روزغفور راستین مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهار داشت : ساعت 10 روز جمعه هشتم بهمن ماه، در تماسی با اتاق فرمان 115 اعلام شد که 4 نفر از اعضای یک خانواده در شهرستان داران بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، سطح هوشیاری خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه نشت CO از آبگرمکن منزل بوده است، افزود: تمام مصدومان که 2 زن، یک مرد و یک کودک بودند، پس از دریافت خدمات درمانی اورژانس پیش‌بیمارستانی، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصریح کرد: در حادثه‌ای دیگر که حدود ساعت 18:26 رخ داد ، یک مرد و یک زن، بر اثر روشن کردن زغال در محیط بسته در باغ بهادران اصفهان، دچار مسمومیت با CO شدند که امدادرسانی این افراد به وسیله تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی انجام شد.

راستین خاطرنشان کرد: ساعت 21 و 41 دقیقه هم 3 زن در خیابان درخشانِ اصفهان براثر انتشار گاز منوکسیدکربن از لوله بخاری، مسموم شدند که این مصدومان هم پس از انجام اقدامات درمانی فوریت‌های پزشکی توسط واحد امدادی اورژانس 115، توسط آمبولانس به بیمارستان عیسی بن مریم منتقل شدند.

وی افزود: در روز شنبه هم دو حادثه گازگرفتگی جداگانه در شهر درچه و فولادشهر 2 خانم و یک کودک را راهی بیمارستان کرد.

راستین در پایان برای پیشگیری از گازگرفتگی توصیه کرد همه خانواده ها لوله بخاری های موجود در داخل و بیرون از ساختمان را بررسی کرده و از ذغال برای گرمایش استفاده نکنند.

گفتنی است علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کرین شامل سردرد ، سرگیجه، تهوع و آبریزش بینی است که در صورت مشاهده این علایم باید بلافاصله به فضای بیرون و هوای آزاد رفت و در صورت ایجاد کاهش هوشیاری در افراد از مرکز فوریت های پزشکی با گرفتن شماره 115 امدادخواهی کرد.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.