سایکل توریست در ایران توسعه می یابد

کمیته سایکل توریست برای توسعه این رشته در کشور زیر نظر فدراسیون دوچرخه سواری راه اندازی شد.

 به گزراش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدراسیون دوچرخه سواری به منظور تسهیل در توسعه برنامه های مد نظر خود چند کمیته را به زیر مجموعه های خود اضافه کرد .یکی از کمیته های این فدراسیون که به تازگی نامه ابلاغ آن زده شد، کمیته سایکل توریست نام دارد که به زودی با سرپرستی کیوان لیمویی شروع به کار خواهد کرد.
 
این کمیته چندین برنامه را  در ابتدای کار برای ارتقا خود مد نظر گرفته است رکابزنان سفر با دوچرخه،  به صورت دسته جمعی آغاز می کنند تا به مکان مورد نظر خود برسند و در این سفر علاوه بر طبیعت گردی با دوچرخه  با مناظر  طبیعی ، کشورها و شهرهای جدید و آداب و رسوم آنها آشنا می شوند.
 
البته در ایران سایکل توریست ها به خاطر اینکه راحت بتوانند در شهرهای مختلف رکاب بزنند یک گروه تشکیل داده اند و هر ورزشکار هنگامی که سفر خود را برای حضور در شهری دیگر آغاز می کند در این گروه اطلاع رسانی خواهد کرد تا بتواند در منزل یکی از دوچرخه سوارهای شهر مد نظر برای استراحت اقامت کوتاهی داشته باشد.
 
اگرسفربا دوچرخه در ایران توسعه پیدا کند چشم انداز خوبی را در آینده ورزش ایران شاهد خواهیم بود همچنین در این میان سایکل توریست های اروپایی علاقمند به سفر،وارد ایران می شوند و همین اتفاق باعث جذب توریست طبیعت گرد به ایران و ارتقای رشته های ورزشی و طبیعت گردی می شود که می توانیم بگوییم  به اقتصاد کشور هم کمک فراوانی خواهد.
 
در خصوص برنامه های این کمیته با کیوان لیمویی رئیس کمیته سایکل توریست مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد: ابلاغ بنده زده شده است و به این منظور باید در فدراسیون دوچرخه سواری یک دبیر بگذارم تا برنامه های توسعه این رشته را انجام دهیم در ابتدای فعالیتم یکی از کارهایی که باید انجام بدهم تهیه کارت برای همه رکابزنانی که به عنوان سایکل توریست در ایران فعالیت می کنند تا برای تردد در بین شهرها با مشکل مواجه نشوند.
 
وی افزود: همچنین قصد تهیه دفترچه هایی را داریم تا هنگام عبور از بین شهرها پلیس راه آنها را مدتها در بین مسیر نگه ندارد که فکس سفرشان به پلیس راه مربوطه برسد و بتوانند عبور کنند.
 
لیمویی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از طرح هایی که برای تردد رکابزنان سایکل توریست به خارج از ایران مد نظر دارم استفاده از اطلاعات سفری آنها داخل کشور است به عنوان مثال هر رکابزنی که قصد سفر با دوچرخه به کشورهای برون مرزی را دارد ابتدا  4 هزار کیلومتر در ایران با دوچرخه سفر کرده باشد تا پس از آن بتواند به شهرهای برون مرزی برود.
 
وی خاطر نشان کرد: از طرفی به منظور راحتی رکابزنان برای عبور و مرور از کشورها با آژانس های هواپیمایی قرارداد خواهیم بست تا بتوانند با دوچرخه به کشورهای دیگر بروند و در آنجا رکاب بزنند در این خصوص هم باید اساسنامه ای به ثبت برسانیم.      

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار