همدان؛

کولاک مقطعی در همه ی گردنه‌های همدان

مدیرکل راهداری همدان از مسدود بودن راه ۲۹ روستای همدان خبر داد و گفت: کولاک مقطعی در تمامی گردنه‌های همدان وجود دارد ولی برای تردد در گردنه‌ها به زنجیرچرخ نیاز نیست.

کولاک مقطعی در تمامی گردنه‌های همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری افزود: رانندگان تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرگرخ و وسایل گرمایشی را همراه داشته باشند تا در صورت نیاز بتوان از آنها استفاده کرد.

رودباری تصریح کرد: همچنین در سطح راه‌های شریانی و اصلی شهرستان‌های بهار و رزن با بارش برف و در محور همدان-ملایر حدفاصل گنبد تا زمان آباد کولاک مقطعی وجود دارد که نیاز است رانندگان با احتیاط کامل در این محور تردد کنند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته تنها گردنه اسدآباد به صورت موقت مسدود شده بود، افزود: اکنون هیچ راه شریانی و اصلی در استان همدان مسدود نیست و تردد در تمامی محورهای شریانی و اصلی همدان در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان درباره وضعیت گردنه گرین نهاوند نیز گفت: گردنه گرین نهاوند در حوزه استان همدان باز و تردد در حال انجام است ولی ممکن است این محور در حوزه استان لرستان مسدود باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: اکنون راه 29 روستا در استان همدان مسدود شده و با وجود بارش سنگین برف ماشین‌آلات راهداری برای پاکسازی چندین باره آنها اعزام شده‌اند.

وی درباره وضعیت آزادراه همدان-ساوه نیز گفت: آزادراه  همدان-ساوه توسط راهداران پاکسازی و برف‌روبی شده و مشکلی در تردد وجود ندارد ولی متاسفانه از انتهای حوزه استحفاظی همدان به سمت استان همجوار وضعیت نامطلوب است.

رودباری بیان کرد: وضعیت حوزه استان همجوار نامطلوب بوده و بارها در این زمینه در وزارتخانه مذاکره شده است ولی تاکنون تغییر چندانی در وضعیت مشاهده نشده است.

وی اظهار داشت: مرکز اطلاع‌رسانی راه‌های استان همدان با شماره تماس 141 آمادگی لازم را برای ارائه اطلاعات راه‌های استان همدان دارد و از رانندگانی که قصد تردد در محورهای استان همدان را دارند انتظار می‌رود قبل از آغاز سفر از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

رودباری با اعلام اینکه در حال حاضر 34 پایگاه راهداری با 580 نفر نیروی انسانی در سطح محورهای استان همدان در حالت آماده باش قرار دارند عنوان کرد: 280 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری از جمله برف‌روب، نمک پاش، لودر، گریدر و برف‌خور برای عملیات راهداری زمستانی امسال به‌کار گرفته شده است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.