سمنان؛

وجود 23بنای تاریخی واجد شرایط واگذاری در استان سمنان

معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگي استان سمنان از وجود 23بنای تاریخی واجد شرایط واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این استان خبر داد .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان از ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال می‌کند.
محمد طاهریان با بیان اینکه آثار تاریخی استان سمنان از تعدد بسیار بالایی برخوردارند افزود: قرار گرفتن این استان در مسیر راه تاریخی ابریشم و موقعیت سوق‌الجیشی استان در همه ادوار تاریخی سبب شده که استان سمنان آثار تاریخی متعددی از همه دوره‌های تاریخی داشته باشد.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان برلزوم استفاده از ظرفیت‌های این آثار تاکید کرد و گفت: استان سمنان امروزه نیز در مسیر دو کریدور مهم شمال –جنوب و شرق به غرب واقع شده و لذا این آثار و ابنیه تاریخی می‌توانند در کارکردهایی جدیدی به کار گرفته شوند.
طاهریان با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري برای واگذاری برخی از آثار تاریخی به سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی متعددی در استان سمنان از جمله کاروان‌سراهای تاریخی،آسیاب‌ها، گرمابه‌ها، خانه­­های تاریخی و...ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران و تبدیل شدن به مراکز پررونق گردشگری و فرهنگی و...را دارند.
وی بااشاره به وجود 23 بنای تاریخی قابل واگذاریدر سراسر استان که در تملک میراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان و دیگر دستگاه‌های اداری و دولتی هستند گفت: تاکنون چهار بنا از این ابنیه تاریخی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار و طرف قراردار کار خود را در آنها آغاز کرده‌اند.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان با بیان اینکه بزودی تعداد دیگری از بناها نیز به سرمایه‌گذاران تحویل می‌شوند اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر چهار بنای واگذار شده، هفت بنای تاریخی دیگر نیز در مرحله فراخوان و جذب سرمایه­گذار هستند.
طاهریان تصریح کرد: 12 بنای باقی‌مانده نیز در آینده و بعد از اعلان فراخوان و بررسی پیشنهادهای احتمالی به افراد متقاضی تحویل می‌شوند.
وی از حمایت میراث فرهنگی استان از فعالان و سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: یکی از سیاست­های تشویقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع­دستی و گردشگری حمایت از بخش خصوصی و پرداخت یارانه تسهیلات دریافتی سرمایه­گذاران و تامین بخشی از زیرساخت­ها در تاسیسات گردشگری است.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های میراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان یادآوری کرد: در همین راستا تاکنون زیرساخت­های مورد نیاز اعم از راه دسترسی، برق، گاز و آب و... برای 15 پروژه بخش خصوصی و منطقه نمونه گردشگری، تامین شده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.