درپی صدور فرمان جنجالی ترامپ؛

بازداشت یک خانواده آمریکایی در فرودگاه آتلانتا به دلیل سابقه سفر به ایران

یک خانواده اهل ایالت جورجیای آمریکا به دلیل سابقه سفر به ایران در بدو ورود به فرودگاه "هاتسفیلد جکسون" آتلانتا بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس 5 آتلانتا؛ فرمان جدید "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، که به موجب آن ورود اتباع 7 کشور مسلمان از جمله ایران برای 90 روز آینده به این کشور ممنوع شده است، دردسرهای فراوانی را برای مسافران به همراه داشته و در این میان بسیاری را متضرر کرده است.

در یکی از این موارد، یک خانواده اهل ایالت جورجیای آمریکا هنگام ورود به فرودگاه "هاتسفیلد جکسون" آتلانتا، از سوی نیروهای امنیتی متوقف و برای چندین ساعت بازداشت شدند. این خانواده دارای تابعیت آمریکایی هستند؛ اما به دلیل اینکه سابقه سفر به ایران را داشتند و با یک پرواز ایرانی سفر خود را به سمت آمریکا آغاز کردند، مشمول فرمان جدید دونالد ترامپ شده و ماموران فرودگاه آتلانتا تصمیم داشتند به اعضای این خانواده اجازه ورود به خاک آمریکا را ندهند.

تمامی اعضای این خانواده 4 نفره دارای اجازه قانونی و دائم اقامت در آمریکا بوده و سرانجام پس از 6 ساعت بازداشت موقت، توانستند حضور قانونی خود را در آمریکا به اثبات برسانند و اجازه خروج از فرودگاه را بیابند.

"جان لوئیز" و "هانک جانسون" دو نماینده دموکرات ایالت جورجیا، بعدازظهر شنبه به فرودگاه آتلانتا رفتند تا با مقامات فرودگاهی درباره آزادی این خانواده صحبت کنند. این دو نماینده کنگره با کمال تعجب متوجه بازداشت 11 نفر در فرودگاه آتلانتا به دلیل فرمان جدید ترامپ درباره مهاجران شدند. سرانجام 9 نفر از 11 مسافر بازداشت شده اجازه ورود به آمریکا را یافتند؛ اما دو نفر مجبور به ترک خاک آمریکا شدند.

"جان لوئیز" با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شرایط بوجود آمده کاملا غیرعادلانه است. مردم به آمریکا مهاجرت می‌کنند زیرا خواستار بهره‌مند شدن از عدالت و دموکراسی ما هستند. وقتی با مهاجرانی که از راه‌های قانونی اجازه اقامت دائم را در آمریکا دریافت کرده‌اند به این شکل برخورد می‌کنیم، درحقیقت روح دموکراتیک خود را در معرض تهدید قرار داده‌ایم. این یک دوره سیاه در تاریخ آمریکا است.

به دنبال اجرای فرمان اخیر ترامپ مبنی بر ممانعت از ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا، روز شنبه معترضان در محوطه چندین فرودگاه این کشور دست به تظاهرات زدند. تعداد تظاهرکنندگان در فرودگاه "جان اف کندی" نیویورک به دلیل بازداشت 12 مهاجر بیش از سایر فرودگاه‌ها اعلام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار