کارشناس ارشد سیاسی آمریکا: دستور مهاجرتی ترامپ غیرقانونی است

یکی از کارشناسان امور مهاجرت در آمریکا اذعان کرد براساس قانون مصوب 50 سال پیش کنگره این کشور، دستور مهاجرتی ترامپ خلاف قانون است.

کارشناس ارشد سیاسی آمریکا: دستور مهاجرتی ترامپ غیرقانونی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک کارشناس آمریکایی و متخصص امور مهاجرت در سرمقاله‌ای که به چاپ «نیویورک تایمز» رسید، اذعان کرد دستور مهاجرتی امروز «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، درخصوص تعلیق صدور روادید به اتباع برخی از کشورهای مسلمان و ممنوعیت پذیرش پناهجویان در این کشور برخلاف قانون است. 

«دیوید جی‌. بیر»، کارشناس مهاجرت در مؤسسه «کاتو»، تصریح کرد بیش از 50 سال پیش، کنگره آمریکا قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن هرگونه تبعیض نژادی درخصوص پذیرش مهاجران، ممنوع است. 

وی در ادامه نوشت: ترامپ با استناد به قانون 1952 دستور مهاجرتی جدید را صادر کرد. این قانون به رئیس‌جمهور اجازه می‌داد از ورود خارجی‌ها به کشور –با تشخیص اینکه آن‌ها منافع ملی این کشور را تهدید خواهند کرد-جلوگیری کند. این در حالی است که کنگره در سال 1965 میلادی، چنین اختیاری را از رئیس‌جمهور سلب کرد. طبق این قانون، نباید در صدور روادید براساس نژاد، جنسیت، ملیت و کشور زادگاه افراد تصمیم گرفت.   


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار