نیویورک تایمز: طرح ترامپ درباره ممنوعیت ورود مهاجران غیرقانونی است

روزنامه مشهور آمریکایی نوشت: طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا درباره ممنوعیت ورود مهاجران غیرقانونی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رورنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله ای به قلم "دیوید بیر" نوشت: قانون منع ویزا به مهاجرین از 7 کشور مسلمان خلاف قانون است چرا که در بیش از 50 سال پیش کنگره تبعیض قائل شدن برای مهاجران بر مبنای ملیت‌شان را ممنوع اعلام کرده است. 

ترامپ ظاهرا قصد برقراری قوانین جدیدی همانند محدودیت هایی که در گذشته و بر چینی ها و ژاپنی ها اعمال می شد- که از قرن 19 آغاز شد و تا سال 1965 ادامه داشت-،دارد. اشکال این مطلب در آنجاست که در ذیل متن این قانون مصوب موکدا اشاره شده که هرگونه نقض و یا تلاش برای بازگرداندن نظام قبلی محدودیت ها ممنوع است.

این مقاله در ادامه خاطر نشان کرد با این حال این امکان برای رئیس جمهور تنها برای منع ورود یا خروج کسانی وجود دارد که به تشخیص او برای امنیت کشور خطر داشته باشند ولی به هیچ عنوان نمی توان آنرا بر مبنای کلی نژاد یا جنسیت طبقه بندی کرد.

در پایان، این مقاله به برخی تناقضات اشاره می کند که در دوره اوباما دادگاه تجدید نظر تگزاس از فرمان وی برای جلوگیری از اخراج 4 میلیون مهاجر غیر قانونی -به دلیل آنکه نقض قانون اساسی به شمار می آمد- امتناع کرد، اما اکنون آقای ترامپ در حال جلب حمایت برخی قضات برای دور زدن قانون 1965 کنگره است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار