اردبیل؛

برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج در سرعین

رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل گفت: مسابقات بین‌المللی شطرنج جام دهه فجر با حضور ۱۲ کشور در سرعین برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ هوشنگ خوش‌لحن افزود: مسابقات بین‌المللی شطرنج جام دهه فجر با حضور 12 کشور به میزبانی شهرستان سرعین برگزار می‌شود و این مسابقات نهم بهمن ماه آغاز شده و تا 16 بهمن در منطقه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات بین‌المللی شطرنج جام دهه فجر که به میزبانی سرعین برگزار می‌شود 186 شطرنج باز از مناطق و کشورهای مختلف حضور دارند، افزود: شطرنج‌بازانی از استان اردبیل، کشورهای اسپانیا، فرانسه، عراق، گرجستان، تاجیکستان، اکراین، ارمنستان، ترکیه، هندوستان، بلاروس، ایران و آذربایجان در این رقابتها حضور خواهند داشت و باهم به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل تصریح کرد: در مسابقات بین‌المللی شطرنج جام دهه فجر 10 استاد توانای شطرنج از جمله احسان قائم‌مقامی حضور خواهند داشت و این مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار خواهد بود که با حضور نفرات برتر تیمهای خارجی برگزار می‌شود.

خوش‌لحن افزود: برای مسابقات بین‌المللی شطرنج جام دهه فجر جوایز ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و بیش از 60 میلیون تومان جوایز به نفرات برتر این مسابقات اهدا شود.

وی اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی شطرنج جام دهه فجر برای نخستین بار در استان اردبیل به میزبانی سرعین برگزار می‌شود که با رایزنیهایی که با فدراسیون شطرنج انجام دادیم در صدد هستیم این مسابقات را همه ساله در استان اردبیل و به میزبانی یکی از شهرستانها برگزار کنیم.

هیئت شطرنج استان اردبیل گفت: در حال‌حاضر 140 شطرنج‌باز به صورت حرفه‌ای در استان اردبیل فعالیت دارند که با ورزشکارانی که در حاشیه و در مراکز مختلف به صورت غیرحرفه‌ای آموزش می‌بینند این آمار به 250 نفر می‌رسد که در صدد هستیم این نفرات را نیز به طور ویژه ساماندهی کنیم.

خوش‌لحن از فعالیت هیئت شطرنج در تمام شهرستانهای اردبیل خبر داد و بیان کرد: جشنواره‌های استعدادیابی نیز به صورت منظم در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود و هم‌اکنون نیز کانون خانه شطرنج در بخشها و شهرستانها نیز راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار