اردبیل؛

تردد در گردنه الماس خلخال با زنجیر چرخ امکان پذیر است

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال گفت: برغم برفروبی و نمک پاشی جاده در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم به علت سرمای شدید، ادامه کولاک و محدودیت دید عبور از این گردنه فقط با استفاده از زنجیر چرخ ممکن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، محمد قربانی از بارش برف همراه با کولاک، یخبندان سطح جاده ها و محدودیت دید در راههای ارتباطی کوهستانی و گردنه های برفگیر این شهرستان خبرداد و رانندگان را به همراه داشتن زنجیر چرخ و سایر وسایل گرمازای رمستانی برای مسافرت و حرکت در جاده های این شهرستان توصیه کرد.

وی همچنین از باز بودن تمام راههای ارتباطی بین شهری و روستایی خلخال غیر از راه مسدود شده از برف خلخال به پونل در استان گیلان خبر داد.

در عین حال بارش برف همراه با کولاک شدید که از عصر جمعه در خلخال و مناطق تابعه این شهرستان آغاز شده علاوه بر تعطیلی مدارس خلخال در دو مقطع تحصیلی موجب کندی تردد وسایط نقلیه موتوری در معابر شهری و راههای ارتباطی بین شهری و روستایی خلخال شد.

فرامرز فرض الله پور ، رییس اداره هواشناسی خلخال نیز به کاهش 3 درجه ای دمای هوای صبح امروز این شهر در مقایسه با زمان مشابه روز قبل اشاره کرد و گفت: هم اکنون دمای هوای خلخال چهار درجه زیر صفر است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران، صایین، بودالالو، نقدوز، الماس، لنگان، قره آغاج و اسلام آباد در راههای ارتباطی این استان قرار دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.