راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک در بوشهر

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از راه‌اندازی میز خدمت گمرک الکترونیک در بوشهر خبر داد.

راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک در بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهنام نوروزی صبح شنبه در نشست با تجار، بازرگانان و ترخیص کاران بوشهر اظهار داشت: به منظور بهبود فرآیندها در گمرکات استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و طرح‌های متنوعی را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت گمرک الکترونیک در پنجره فیزیکی تجارت فرامزی مسقر در گمرک بوشهر، بیان کرد: خدمت رسانی بهتر به تجار و بازرگانان و صاحبان کالا و همچنین ارائه و معرفی خدمات گمرک الکترونیک به آنان از اهداف ایجاد این میز است.

مدیرکل گمرک بوشهر افزود: اطلاعات تعرفه و ارزش، اظهار از راه دور گمرکی، نحوه تنظیم اظهارنامه در سامانه، مشاوره در خصوص انواع فرآیندهای گمرکی در سامانه جامع امور گمرکی توسط کارشناس راهنمای گمرک الکترونیک در این میز ارائه می‌شود.

وی از ایجاد کیوسک اطلاع‌رسانی گمرک برای ارائه آخرین تغییرات صورت گرفته در سامانه جامع گمرکی و فرآیندهای گمرکی و همچنین دیگر سوالات و مشکلات سامانه‌ای خبر داد و اضافه کرد: آخرین بخش‌نامه‌های ارائه شده به گمرک در اختیار تجار و بازرگانان قرار خواهد گرفت.

نوروزی از تلاش برای ارائه خدمات بهتر و سریعتر به تجار و بازرگان خبر داد و افزود: بازرگانان در صورت ابهام و پیگیری مربوط به کوتاژهای سالن متمرکز در صورتی که توسط معاونت امور گمرکی و کارشناسان فن‌آوری اطلاعات مستقر در سرویس ارزیابی رفع نشود، می‌توانند برای رفع مشکل به دفتر ناظر گمرک مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تجار و بازرگانان و ترخیص‌کاران می‌توانند با ایجاد یک تشکل قانونی ترخیص‌کاران در استان سبت به ارائه مشکلات و موانع کاری خود از طریق این تشکل اقدام کنند که قطعاً از تاثیرگزاری بالاتری برخوردار خواهد بود.

ناظر گمرکات استان بوشهر با اشاره به دفتر مدیران و ناظر گمرک بر روی ارباب رجوع هموار باز است، تصریح کرد: همواره به کارکنان توصیه می شود در چارچوب قانون و مقررات و بخش‌نامه‌های گمرکی همکاری لازم را با ارباب رجوع داشته باشند.

وی از برگزاری نشست با تجار و بازرگانان و ترخیص کاران به صورت ماهانه برای رفع مشکلات و موانع احتمالی پیش روی ارباب رجوع خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت تعیین چند نماینده از تجار، آمادگی داریم نشست‌ها به صورت هفتگی برگزار شود.

در این نشست تجار و بازرگانان و ترخیص کاران بوشهری به بیان مهمترین مسائل و مشکلات خود در گمرک بوشهر پرداختند.

انتهای پیام/ ث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.