قدیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تنها شهرداری مسئول کاهش آسیب های اجتماعی نیست

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: نقش شهرداری در کاهش آسیب های اجتماعی 30 درصد بوده و مابقی بر عهده مردم است.

تنها شهرداری مسئول کاهش آسیب های اجتماعی نیسترضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: گشت های فوریتی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری در فصل زمستان نسبت به جمع آوری کارتن خواب های سطح شهر تهران اقدام کرده و آنان را به 18 مددسرای دائمی با ظرفیتی حدودا 4 هزار نفری، انتقال می دهند.

وی افزود: بیش از 30 درصد معتادانی که به این مددسراها مراجعه می کنند، خواستار ترک اعتیاد هستند که به دلیل هزینه های بالای آن توان حضور در مراکز بهبودی را ندارند که در این راستا سعی می کنیم شرایطی ایجاد شود تا این افراد به صورت رایگان در مراکز بهبودی  شهرداری تهران درمان شوند.

قدیمی در ادامه تصریح کرد: نقش شهرداری، نهادها و سازمان‌های مسئول برای مقابله با آسیب های اجتماعی 30 درصد بوده و 70 درصد مابقی آن نقش مردم و شهروندان است که بسیار پر اهمیت است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: باتوجه به اینکه اعتیاد علاوه بر جسم، روان فرد معتاد را هم درگیر می کند، ضرورت دارد علاوه بر جسم، روان فرد نیز پالایش شود و برای رفع مشکل اعتیاد شخص به طور جدی لازم است تا خانواده های آنان و شهروندان از او حمایت کنند و حتی گاهی نیاز است تا سال ها از فرد معتاد به خصوص توسط خانواده اش، حمایت انجام شود که در غیر این صورت احتمال بازگشت به اعتیاد وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار