حملات ترکیه به سوریه 10 قربانی غیرنظامی برجای گذاشت

حملات هوایی و توپخانه‎ای ترکیه به شمال سوریه منجر به کشته شدن 10 غیرنظامی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛  گروه موسوم به دیده‎‏بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد حملات هوایی و توپخانه‎ای ترکیه به شمال سوریه منجر به کشته شدن 10 غیرنظامی ازجمله یک کودک شده است.

بر اساس گزارش این گروه که در لندن مستقر است، ترکیه روز پنج‎شنبه در جریان این حملات شهر الباب و منطقه‌ای در جنوب‏ شرقی آن به نام تایف را در استان شمالی حلبِ سوریه هدف قرار داد.

الباب و تایف در حال حاضر تحت تسلط گروه تروریستی داعش قرار دارند.

در همین حال خبرگزاری رسمیِ آناتولی ترکیه روز جمعه گزارش داد در تازه‎‏ترین دور از حملات ترکیه به سوریه، 22 تروریست داعش کشته، اسیر و یا محاصره شده‎اند.

بر اساس این گزارش ارتش ترکیه اعلام کرده است که این تروریست‎ها ظرف 24 ساعت گذشته در جریان بخشی از عملیات نظامی موسوم به سپر فرات در شمال سوریه، متحمل شکست شدند.

در بیانیه ستاد کل ارتش ترکیه آمده است که نیروهای مسلح این کشور 272 هدف تروریستی را بمباران کرده‌‏اند.

ترکیه اخیراً در اجرای حملات هوایی در سوریه به همکاری با مسکو پرداخته است. در تاریخ 29 دی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ترکیه و روسیه نخستین حملۀ هوایی مشترک خود را علیه داعش در الباب سوریه اجرا کرده‌‎اند.

گروه تروریستی داعش و گروه‌‏های هم‌پیمان آن، شامل آتش‌بسی نیستند که از تاریخ 10 دی در سراسر سوریه برقرار شده است.

این آتش‎بس به ابتکار مسکو، تهران و آنکارا برقرار و در نهایت منجر به برگزاری موفقیت‎‏آمیز دور تازه‎ای از مذاکرات صلح سوریه در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان، میان دولت سوریه و معارضانِ مسلحِ دمشق شد.

آنکارا از اوایل شهریور‌ماه در تلاش برای آنچه نابودی عناصر داعش و پیکارجویان کردتبار می‌نامد، با اجرای عملیاتی موسوم به سپر فرات تانک‌ها و نظامیان خود را در شمال سوریه مستقر و از شبه‌نظامیانِ معارض دولت سوریه همچون اعضای گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در مناطق تحت تسلط گروه داعش حمایت کرده است.

دولت ترکیه به بهانۀ مبارزه با تروریسم این عملیات را آغاز کرد، اما گفته می‌شود هدف اصلی از این عملیات مقابله با پیشروی کردها در مناطق مرزی این کشور است.

آنکارا در حالی همچنان بر ادامۀ عملیات نظامی در خاک سوریه تأکید می‌کند که دمشق مداخلۀ نظامی ترکیه را در سوریه محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانسته است.

وزارت امور خارجۀ سوریه در واکنش به ادامۀ عملیات ترکیه در خاک این کشور تأکید کرده است هدف ترکیه مبارزه با گروه تروریستی داعش نیست، بلکه آنکارا می‌خواهد گروه‎های تروریستی دیگر را جایگزین داعش در این کشور کند.

ترکیه علاوه بر حمایت از گروه‌های معارض دولت سوریه به بهانۀ مبارزه با گروه تروریستی داعش، به اجرای حملات هوایی در شمال سوریه نیز می‌پردازد که بارها منجر به کشته شدن غیرنظامیان سوری شده است.

کشته شدن حدود 250 سوری در حملات ترکیه

بر اساس گزارش رسانه‎‌های خبری حملات هوایی جنگنده‎های ترکیه طی ماه‌‎های گذشته تلفات بسیاری در سوریه در برداشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار