وزارت علوم در هفته ای که گذشت؛

تمدید ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون‌های دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد/ انتخاب علی اکبر ولایتی به سمت رییس هیات موسس دانشگاه آزاد

حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه‌رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حوزه وزارت علوم در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و متعددی روبرو بوده که از جمله آن می توان به جابجایی برخی از پروازها به سمت عتبات عالیات، تائید 11 شاخص علم و فناوری در شورای عتف، زمانبندی آزمون کارشناسی ارشد سال 96، انتخاب دکتر ولایتی به سمت هیت رییسه دانشگاه آزاد، تعامل دوسویه دانشگاهها و اتحادیه خوابگاه داران غیردولتی کشور، انتصاب صدوق به عنوان رییس جدید دانشگاه شهید بهشتی، بودجه دولت برای تجهیز دانشگاه‌ها و نامگذاری دانشکده ای به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد. 

جابجایی برخی از پروازها به سمت عتبات عالیات
محمد رضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: تعدادی از پروازها به سمت عتبات عالیات به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت در کاروان های عادی در برخی از تاریخ ها لغو شد و زائران پروازهای لغو شده در تاریخ های جدید که از سوی ستاد به دانشگاهیان اطلاع رسانی می شود، به این سفر معنوی مشرف می شوند. 

دورهای مشترک دانشگاه خواجه نصیر با دانشگاه هلند
جعفر کیوانی معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت:پذیرش دانشجو از دانشگاههای خارجی در ایران به ویژه در برگزاری دوره های مشترک بسته به تمایل دانشجویان آن کشور به تحصیل در دانشگاههای داخلی دارد.

وی افزود:هم اکنون در حال برگزاری مذاکرات اولیه هستیم و به محض اتمام آن با دانشگاه ماستریخت، شروع دوره و شرایط ثبت نام دانشجویان را برای اعزام اعلام خواهیم کرد.

تائید 11 شاخص علم و فناوری در شورای عتف
وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: بنابر تکلیف هیات دولت در خصوص ساماندهی گزارش وضعیت علم و فناوری کشور، چار چوب معیار های آن در 11 محور که مهمترین آنها شامل حقوق مالکیت فکری برای حمایت از فعالیت های دانش بنیان می شود. 

به گفته احمدی، هیات امنای دبیرخانه شورای «عتف»، اعضای شورای «عتف» است تا بتواند به طور سریع تصمیم سازی کند.

تمدید ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون‌های دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد
فرهاد حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ثبت نام انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت مقاطع کارشناسی ارشد ودکتری تخصصی 95 این دانشگاه که پیش از این تا ساعت 24 روز چهارشنبه 29 دی ماه مهلت داشت، تمدید شد.

به گفته وی، هیچ یک از پذیرفته شدگان مراحل قبلی ازمون دکتری تخصصی 1395 دانشگاه آزاد اسلامی که در واحدهای دانشگاهی محل پذیرش قبلی خود ثبت نام نکردند، مجاز به شرکت در این مرحله از تکمیل ظرفیت نیستند.

انتخاب دکتر ولایتی به سمت رییس هیات موسس دانشگاه آزاد
میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:مقام معظم رهبری با تدبیر خود بدلیل اینکه امور این دانشگاه که به تعبیر ایشان نقش موثری در آموزش عالی کشور دارد دچار وقفه نشود دکتر ولایتی را به عنوان رییس هیات موسس این دانشگاه منصوب کردند.

وی افزود: ولایتی شخصی دانشمند و از جنس دانشگاهیان است که از ابتدا و در مقاطع مختلف در دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات موسس دانشگاه همراه آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده که انتخاب ایشان که خود از دانشمندان برجسته کشور هستند از بین اعضای هیات موسس مایه دلگرمی ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی شده است.

تعامل دوسویه دانشگاهها و اتحادیه خوابگاه داران غیردولتی کشور
علیرضا شوکتی رییس هیات مدیره خوابگاه داران غیردولتی کشور گفت: این تعامل دوسویه با دانشگاههای کشور باعث می شود کمبود ساختمانهای خوابگاهی دانشگاه جبران، دانشجویان به مکانی امن و دانشجویی برای اسکان معرفی و ظرفیتهای خالی خوابگاههای دانشجویی غیردولتی پر شود.

وی با بیان اینکه تعیین هزینه های خوابگاه برای دانشجویان برعهده صندوق رفاه و شورای نظارت است، عنوان کرد: شورای نظارت براساس امکانات خوابگاه قیمت را تعیین و اتحادیه تنها بر روی آن نظارت می کند.

پرداخت وام های ویژه دکتری و تحصیلی تا قبل پایان اسفند 95
ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت:وام ویژه دکترا از مهر ماه سال جاری با تأکید و حمایت مقام عالی وزارت و همچنین حمایت¬ های سازمان مدیریت و برنام ریزی با رویکرد جدید آغاز شده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان از پرداخت تمامی وام های دانشجویی مربوط به نیمسال اول سال تحصیلی 96-95 دانشجویان خبرداد و افزود: ثبت نام مرحله دوم وام ویژه دکتری مربوط به فصل زمستان از دوم بهمن آغاز شده است.

انتصاب صدوق بعنوان رییس جدید دانشگاه شهید بهشتی
از آنجا که حکم ریاست محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی به پایان رسیده بود، محمد فرهادی وزیر علوم برای انجام ماموریت و وظایف سرپرستی این دانشگاه، حسن صدوق عضو هیات علمی و استاد رشته ژئومورفولوژی دانشکده علوم زمین این دانشگاه را برای تصدی این پست انتخاب کرد.

بودجه دولت برای تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها چقدر است؟
احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: دولت روند اختصاص بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه ها آغاز شده و بخشی از این بودجه به دانشگاه ها تخصیص داده شده و از سوی دولت بودجه 600 میلیارد تومانی برای پرداخت هزینه های تعمیر و تجهیز دانشگاه ها در نظر گرفته شده است که به زودی پرداخت می شود.

دانشگاه های برجسته ایرانی در لیست تحریم های جهانی
محمد مهدی طهرانچی رییس سابق دانشگاه شهید بهشتی گفت: لیست دانشگاه‌های ایرانی تحریم شده دانشگاه شهید بهشتی در ردیف 124 و دانشگاه شریف در ردیف 130 آمده است. جالب است بدانید دانشگاه‌های ما را بدون محاکمه تحریم کرده و خیلی از افراد بیگانه هم پذیرفته‌اند که در کنار تحریم همه چیز علم تحریم شده است.

نامگذاری دانشکده ای به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی
مطیعی مدیرکل روابط عمومی واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌: در جلسه شورای فرهنگی واحد تهران مرکز برای گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد که مجتمع دانشگاهی فنی و مهندسی واحد تهران مرکز تحت عنوان "آیت الله هاشمی رفسنجانی" نام‌گذاری شود.

تحصیل 522 دانشجوی خارجی در رشته‌های زبان فارسی
حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: بیش از سه هزار دانشجو در 51 کرسی زبان فارسی ما مشغول به تحصیل هستند.

سالارآملی با اشاره به 522 دانشجوی خارجی در حال تحصیل در رشته های زبان فارسی در دانشگاه‌های داخل کشور اظهار داشت: هم اکنون 90 نفر در مقطع کارشناسی، 270 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 162 نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

تاکید ویژه رهبری برعلم و فناوری در دانشگاه آزاد
علی اکبر ولایتی رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مقام معظم رهبری حساسیت و دقت بسیاری بر دانشگاه آزاد اسلامی دارند و بنده از حکم ایشان اطلاع نداشتم که تا به من اطلاع دادند، امر ایشان بر من مطاع است.

رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: من از اعتماد حسن انتخاب رهبری معظم و اعضای هیئت موسس تشکر می‌کنم و به طور کلی باید بگویم که هدف این دانشگاه پژوهش، آموزش و پیاده کردن سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است و در این زمینه همه تلاش لازم صورت می‌گیرد تا این دانشگاه از نظر علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان توسعه یابد تا در مقوله اقتصاد به خود کفایی کامل برسد.

تایید نهایی اولویت‌ها و سیاست‌های علم و فناوری در جلسه آینده شورای «عتف»
وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در حاشیه یکصد و پنجاه و یکمین کمیسیون دایمی شورای علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) گفت:هر سال سیاست‌ها و اولویت‌های علم و فناوری به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود تا در قالب این اولویت‌های برنامه‌های حوزه پژوهش و فناوری تنظیم ‌شود.

احمدی با بیان اینکه این سیاست‌ها و اولویت‌ها از سال 1396 تا 1404 است، اظهار داشت: این سیاست‌ها و اولویت‌ها در جلسات پیشین کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود و در این جلسه این سیاست‌ها تکمیل شد.

ارائه خدمات روانشناسی به مصیبت‌دیدگان پلاسکو
محمد خدایاری رییس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گفت: باتوجه به شرایط روحی نامناسب  هموطنان مصیبت‌دیده در حادثه ساختمان پلاسکو خدمات روانشناسی به این منظور ارائه می‌کنیم.

وی ادامه داد: دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران اعلام کرده که با حضور افتخاری جمع کثیری از روانشناسان و مشاورین این دانشگاه، آماده ارائه خدمات روان‌شناسی در حوزه‌های فردی و خانوادگی به صورت کاملا رایگان به مصیبت‌دیده در حادثه ساختمان پلاسکو است.

مهلت ثبت‌نام تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد تمدید شد
توکلی سخنگوی سازمان سنجش گفت: ثبت نام انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌های با آزمون سراسری ۱۳۹۵دانشگاه آزاد اسلامی که از ساعت ۱۴ چهارشنبه، ۲۹ دی ماه آغاز شده بود و تا ساعت ۲۴ امروز سه‌شنبه، ۵ بهمن ماه ادامه داشت، تمدید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
علوم تحقیقات به میزان متراژو تلکابین در حال ساختش می نازد و اسم بزرگ کرده یا به درجه آموزشش
مدیریت آموزش دانشکده مدیریت اش هنوز انتخاب واحدش منطبق با چارت تصویب شده نیست
اساتید و ....
دکتر ولایتی این موضوعات را هم به فوریت رسیدگی کنید زمان انتخاب واحد است تمام شود زمان از دست رفته و تنها دانشجویان مغبون می شوند
هیچکس در آموزش دانشکده مدیریت پاسخگو نیست
عاجزانه تقاضای رسیدگی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
با سلام
ممنونم از گروه علمی باشگاه خبرنگاران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
با سلام
واقعا متاسفم برای دانشگاه آزاد مخصوصا واحد علوم تحقیقات و بویژه دانشکده مدیریت و باز هم مخصوص مقطع دکتری البته در مقاطع دیگر هم وضع بدتر نباشد بهتر نیست
عاجزانه خواهش می کنیم گزارشی از وضعیت آموزش و نحوه پذیرش ثبت نام انتخاب واحد و ... بصورت سرزده و غیر سرزده تهیه کنید
فقط پول میگیرند فقط و فقط هدف کسب درامد است ولا غیر
خدا کند دکتر ولایتی به این موضوع رسیدگی کند که روزنه امید ماست
آخرین اخبار