مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

نوسازی خودروهای فرسوده نقش مهمی در افزایش کیفیت هوا دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: نوسازی خودروهای فرسوده نقش مهمی در افزایش کیفیت هوای شهرها دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛پرویز آراسته بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای ترافیک استان با بیان اینکه در سال جاری در کل استان یک هزار و چهار تاکسی نو و استاندارد جایگزین تاکسی‌های فرسوده شده است افزود: در سال‌های اخیر دستگاه‌های اجرایی زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات زیادی در جهت افزایش کیفیت هوا شهرها انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، تدوین و ابلاغ حدود مجاز جدید معاینه فنی خودروها، تدوین و ابلاغ حدود مجاز جدید استانداردهای آلاینده‌های خروجی از دودکش صنایع، ارائه لایحه هوای پاک به مجلس شورای اسلامی از جمله موارد مذکور است.

آراسته افزود: از موارد دیگر می‌توان به اجرای سیستم سیمفا در مراکز معاینه فنی، مقابله جدی با صنایع آلاینده محیط زیست، پایش و گزارش روزانه کیفیت هوای شهرها، نظارت جدی بر خودروهای تولیدی نو و رعایت استانداردهای جهانی، مقابله با شماره گذاری موتور سیکلت های کاربراتوری اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار داشت: در سال جاری در استان ۱۰۱۴ تاکسی نو و استاندارد جایگزین تاکسی‌های فرسوده شده است در حالی که این آمار در سال‌های ۹۴ و ۹۳ به ترتیب برابر با ۳۴۳ و ۲۴۰ خودرو بود، که از این مقدار تاکسی نو در ارومیه ۴۰۰ دستگاه تعویض شده و در اندازه گیری خروجی اگزوز ناوگان تاکسیرانی کاملاً محسوس استو

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست استان نیز در این جلسه در گزارشی از روند معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در استان و نتایج اندازه گیری‌های انجام گرفته از ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان ارومیه توضیحاتی را ارائه کرد.

سعید موسوی با بیان اینکه پایش های انجام شده بر اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی تاکنون تأثیر بسزایی دررفع آلودگی هوای شهر ارومیه ایجاد کرد اظهارداشت: متاسفانه ۷۰ درصد اتوبوس‌های ارومیه فرسوده هستندو

وی با بیان اینکه امروز هفت بهمن ماه شاخص کیفیت هوا با عدد ۴۶ گزارش شده که نشان دهنده وضعیت است افزود: در دو ماه گذشته در روز ۲۹ آذر اتفاق افتاده بود و بعد از ۳۷ روز این وضعیت در شهرستان ارومیه حاکم شده است.

موسوی اظهارداشت: طبق شاخص کیفیت هوا میزان شاخص ۰ تا ۵۰ برابر با وضعیت پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم و میزان شاخص بالای ۱۰۱ به ترتیب نشاندهنده هوای ناسالم برای گروههای حساس و ناسالم است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۱۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
ایشان از این دست آمار ها زیاد بیان میکنند ولی هیچ اقدام مثبتی برای تغییر اوضاع بچشم نمی خورد.کل اتوبوسهای ناوگان شهری دودزا و آلوده کننده هوا هستند .اکثر ماشینهای صنعتی و باری و جرثقیل ها و باربری ها داخل شهر کار میکنند و دودزا هستند،متاسفانه فاصله حرف تا عمل زیاد هست و در واقع هیچ اقدامی صورت نمیگیرد.