اصفهان؛

انتشار بازی‌های رایانه‌ای ضداخلاق در فضای مجازی

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای اصفهان گفت: بازی‌هایی که سوداگران فضای مجازی برای به انحراف کشیدن افراد جامعه طراحی می‌کنند که ضددین، اخلاق و ارزش‌های انقلابی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا قنبری  امروز در حاشیه نخستین همایش روان‌شناسی فضای مجازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه فضای مجازی برخلاف واقعیتی که وجود در مورد استفاده از فرصت‌های آن داشت، تهدیداتی را نیز به همراه داشت.

وی افزود: یکی از این تهدیدات برای افراد کم و سن و سال است؛ افرادی که بعضاً آگاهی از فضای مجازی ندارند و در سن رشد و تربیت هستند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای اصفهان عنوان کرد: آسیب‌ها برای افرادی که این آگاهی‌ها را ندارند، طبیعتاً بیشتر خواهد بود؛ حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی آن‌ها را از خانواده و محیط واقعی دور می‌کند و این دور ماندن از خانواده و هم سن‌ و سالان باعث آسیب‌های خاص خود می‌شود.

وی تصریح کرد: جایگزینی بازی‌های واقعی با بازی‌های مجازی نیز آسیب‌های مربوط به خود از جمله آسیب‌های فیزیکی و روانی را به همراه دارد.

قنبری ادامه داد: برخی اوقات بچه‌ها ساعت‌ها مشغول به بازی‌های مجازی هستند که این‌ها می‌تواند به بدن آن‌ها آسیب‌های جدی وارد و کند و همچنین از لحاظ روحی نیز بر آن‌ها تأثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: اکثر جوانان و نوجوانانی که زمان زیادی را مشغول به بازی‌های کامپیوتری هستند، پرخاشگر هستند و به دلیل اینکه خانواده زمان کافی برای فرصت فرزند ندارد، الفاظ و صحبت‌هایی را او فرامی‌گیرد که با فرهنگ ما و اخلاق ما سازگار نیست.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای اصفهان تصریح کرد: فاصله ایجاد شده بین والدین و اعضای خانواده یکی دیگر از مضرات بازی‌های رایانه‌ای است.

وی خاطر نشان کرد: بازی‌های رایانه‌ای آسیب‌های شدیدی دارد؛ مخصوصا بازی‌هایی که سوداگران فضای مجازی برای به انحراف کشیدن افراد جامعه طراحی می‌کنند که مخاطبین این بازی‌ها افراد کم سن و سال هستند.

قنبری ادامه داد: بازی‌ها ضداخلاق، دین و آرمان‌های نظام که همه این‌ها تاثیرگزار است و رفع این آثار برای مسؤولان فرهنگی و تربیتی سخت خواهد بود.

وی ابراز کرد: آگاهی این موارد برای والدین، مسؤولان و مربیان بسیار مهم است و خود کودکان ما نیز که بسیار باهوش هستند، باید نسبت به مشکلات مربوط به آن‌ها مطلع باشند تا شاهد کاهش مشکلات باشیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای اصفهان متذکر شد: متاسفانه برخی از خانواده‌ها به دلیل مشکلاتی که دارند، ترجیح می‌دهند فرزندان وقت زیادی را در فضای مجازی دنبال کنند و با خرید دستگاه‌های ارتباطی برای آن‌ها این اقدام را انجام می‌دهند که این مورد بسیار آسیب‌زاست.

وی در پایان اظهار کرد: خانواده‌ها از آسیب‌های این فضا آگاهی ندارند که چه پیامدهای بدی این موارد می‌تواند داشته باشد و ترویج فحشا، ترویج اعتیاد، روش‌های استعمال مواد مخدر و موارد دیگر از پیامدهایی است که حضور فرزندان در فضای مجازی و باز‌ی‌های رایانه‌ای می‌تواند به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.