ادعای ترامپ: با خروج آمریکا از عراق، ایران بر این کشور مسلط شد/ در بغداد دولتی وجود ندارد

رئیس جمهور جدید آمریکا در اظهاراتی بی‌پایه و اساس مدعی شد با خروج نیروهای این کشور از عراق، ایران بر عراق مسلط شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی نیوز در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: با خروج آمریکا از عراق، ایران بر این کشور مسلط شد و آمریکا با رها کردن چاه‌های نفتی عراق سبب شد، گروه داعش کنترل آنها را در دست بگیرد و خود را تأمین مالی کند.

وی در ادامه همچنین مدعی شد: «آمریکا زمانی که از عراق خارج شد،‌ باید کنترل نفت عراق را همچنان حفظ می کرد. اگر ما بر نفت این کشور کنترل می داشتیم، داعش نیز وجود نمی داشت؛زیرا آنها با نفت خود را تأمین مالی می کنند. آنها از همین طریق پول به دست می آورند. آنها با رفتن ما به پول رسیدند. زمانی که ما این کشور را ترک کردیم، زمانی که ما عراق را ترک کردیم، این کشور دولت نداشت و هنوز هم دولت ندارد.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اضهاراتش ادعا کرد: «به هر حال، منظور من چیز دیگری است. ما وارد یک کشور شدیم و این کار را انجام دادیم. و ما با دو کشور مواجه هستیم یکی عراق و دیگری ایران. و آنها لزوما از توان نظامی مشابه برخوردارند. آنها برای چند دهه خواهند جنگید. آنها برای همیشه خواهند جنگید. ما وارد شدیم و یکی از این دو کشور، عراق، را فلج کردیم. من گفتم ایران بر عراق مسلط می‌شود. این دقیقا همان اتفاقی است که رخ داد.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار