قم؛

برگزاری همایش فرزندان حوزه در عرصه سلامت

همایش فرزندان حوزه در عرصه سلامت پیش از ظهر امروز با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛همایش فرزندان حوزه در عرصه سلامت با هدف هم افزایی و هم اندیشی ظرفیت های متقابل در راستای ارتقای سلامت جامعه پیش از ظهر امروز با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت در قم برگزار شد.

آیت‌الله مقتدایی رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، ایرج حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام حسام افروز معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه و حجت‌الاسلام حسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه حضور داشتند.

این مراسم که باهدف هم‌افزایی و هم‌اندیشی ظرفیت‌های متقابل در راستای ارتقای بهداشت و سلامت جامعه روحانیت برگزارشده بود به مسائلی چون ضرورت ارتقا سلامت جامعه از طریق روحانیون و مشاوره در آن اشاره شد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم با اشاره به‌ضرورت تغییر رفتار مردم جامعه اظهار داشت: علت بسیاری از بیماری‌ها امروزه به دلیل رفتار نامناسبی که در میان مردم شایع شده است، که سبب بروز بیماری‌هایی چون اعتیاد سرطان، ایدز، بیماری‌های قلبی عروقی و دیگر بیماری‌های غیر واگیردار می‌شود، بنابراین لازم است با مشاوره درست به مردم از افزایش ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری شود.

 حریرچی با تأکید بر اینکه جامعه روحانیت می‌تواند بیشترین تأثیر را در اصلاح رفتار مردم داشته باشد، تصریح کرد: امیدواریم  فرزندان روحانیون و پزشکان با یکدیگر هم‌افزایی داشته و با اصلاح رفتار مردم، از ابتلا آن‌ها به این بیماری‌ها و رفتارهای پرخطر جلوگیری کنند، زیرا روحانیون بیشترین تأثیر را از طریق الگوسازی در میان مردم داشته باشند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار