زاهدان

لزوم هم افزایی و تعامل بین دستگاهها برای خدمت رسانی بهتر به مردم

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: سیستان و بلوچستان برای نزدیک شدن به شاخص های توسعه ای استانها ،نیازمند هم افزایی و تعامل بیشتردر سطح کلان کشور است.

تاکید بر هم افزایی و تعامل بین دستگاهها برای خدمت رسانی بهتر به مردمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، مهرداد جهاندیده در دیدار با خانم رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در زاهدان؛ با تقدیر از خدمات عام المنفعه کمیته امداد به اقشار مختلف مردم گفت: علی رغم تلاش ها و اقدامات بسیار خوبی که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان انجام شده است اما هنوز این استان با استان های برخوردار کشور از حیث شاخص های متعدد، فاصله ی بسیار دارد.

وی حاشیه نشینی را یکی از معضلات جدی استان بیان کرد و افزود: در راستای ارائه خدمات حمایتی به حاشیه نشینان، با استفاده از ظرفیت سازمان بهزیستی و فنی و حرفه ای، در مسیر توانمند سازی و پوشش کامل خدمات اجتماعی این افراد، اقدامات موثری صورت گرفته است.

رییس شورای هماهنگی مدیران ادارات و دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان به آمار بالای زنان سرپرست خانوار در استان هم اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 8 هزار زن سرپرست خانوار در استان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته اند.

جهاندیده همچنین ارائه بسته پیشنهادی اعم از مشکلات و راهکارهای اجرایی را در این حوزه برای پیگیری در سطوح بالاتر و نظام مند کردن برنامه ها در قالب طرح های زمان بندی شده را روشی موثر برای پیشبرد اهداف حمایتی از جامعه ی هدف بیان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور هم در این دیدار گفت: هم اکنون 114 هزار دانش آموز در سطح کشور بصورت مشترک هم از کمیته امداد و هم از بهزیستی خدمات دریافت می کنند که باعث اتلاف سرمایه و منابع ملی می شود.

خانم رهبر افزود: برای جلوگیری از هم پوشانی برخی اقدامات مشترک حمایتی دستگاهها نیاز است تا با تشکیل یک ستاد استانی متشکل از بهزیستی، کمیته امداد، فنی و حرفه ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور نماینده ای از کمیته امداد تهران، بانک اطلاعاتی مشترک ایجاد شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار