سمنان؛

پرداخت معوقات به پرستاران

از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران کشور اعطا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آستانه روز پرستاری و در همایشی که پیشاپش به بهانه روز پرستار و تجلیل از پرستاران این استان در دانشگاه علم پزشکی سمنان برگزار شد،گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار نفر از پرستاران که مدارک شان را تحویل دادند پروانه صلاحیت حرفه ای دریافت کردند. ضمن اینکه سال آینده نیز 10 هزار پرستار دیگر این پروانه را دریافت خواهند کرد.

محمد میرزابیگی از بازآموزی به عنوان مهمترین شاخص در اعطای این پروانه به پرستاران نام برد و افزود: براساس قوانین مربوط به این حوزه از این پس تنها پرستارانی که این پروانه را اخذ کرده باشند مي تواند در چارچوب اين حرفه و تحت عنوان پرستار در جامعه فعالیت کنند.

وی اظهارداشت: هرگونه فعالیت فعالیت ذیل عنوان پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی و دیگر مراکز درمانی منوط به دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری است.

میرزابیگی با اشاره به ایجاد معاونت پرستاری برای اولین بار در وزارتخانه متبوع خود، خاطرنشان کرد: معاونت پرستاری یکی از دغدغه های پرستاران و فعالان این حوزه بود که ما از سال 75 پیگیر اجرایی شدن آن بودیم که خوشبختانه این آرزو با حمایت مسئولان و مقام عالی وزارت در این دولت محقق شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سطح‌بندی خدمات پرستاری در این دوره خبر داد و گفت: سطح‌بندی پرستاران در دو سطح خدمات حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای از مهمترین اقدامات معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان بوده است.

میرزابیگی با بیان اینکه 60درصد خدمات پرستاری تخصصی و در سطح حرفه‌ای و 40 درصد آن خدمات اولیه و غیرحرفه‌ای افزود: خدمات اولیه معمولا در دنیا معمول نیست و پرستاران مسئول انجام آن نیستند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.