حواشی جشنواره تئاتر فجر؛

بالاخره معاون هنری ارشاد صدای انتقادها را شنید/ وقتی استقبال زیاد از نمایش نظم را بر هم می‌زند!

این روزها، سالن‌های مرکز شهر همچون تئاتر شهر، حافظ و ایرانشهر مملو از تماشاگر است اما ...

بالاخره معاون هنری ارشاد صدای انتقادها را شنید/ وقتی استقبال زیاد از نمایش نظم را بر هم می‌زند!به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی ششمین روز از سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر سپری شد که در این روزهای پایانی استقبال خوبی از طرف مخاطبان شده است.

حداقل سالن‌های مرکز شهر همچون سالن تئاتر شهر، حافظ و ایرانشهر مملو از تماشاگر است اما به رسم هر سال متاسفانه در سالن هایی چون تماشاخانه سنگلج و تالار هنر استقبال کمتری شده. به عنوان مثال شب گذشته برای نمایش «دو دل» کاری از شهرستان جیرفت در تالار هنر فقط سه ردیف صندلی پر شده بود.

نمایش «تله موش» به کارگردانی بهنود بهلولی از جمله آثاری بود که با استقبال بسیاری روبرو بود و حتی بعد از نمایش مخاطبان راضی از اجرا برگشتند؛ چرا که بازیگران اثر هم مخاطبان بودند و نمایش به نوعی با مخاطبان اجرا شد؛ اما ژانر متفاوت این اثر و استفاده از المان های ترسناک بسیار مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت.

به نظر می‌رسد در شش روز گذشته از جشنواره تئاتر فجر باز هم جوانان این عرصه نسبت به پیشکسوتان هنر نمایش، در ارائه اثرشان خوش درخشیدند و کارهای نو و جالبی را برای این جشنواره تولید کردند.

بعد از انتقادها در روزهای اول جشنواره از نیامدن معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، می‌بینیم که خوشبختانه ایشان در روزهای پایانی جشنواره حضور پر رنگی پیدا کردند و بر سر اجرای آثار مختلفی می‌روند.

نکته دیگر این جشنواره حضور پر رنگ فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس شورای اسلامی است.

اما شب گذشته، 21 نمایش صحنه‌ای به روی صحنه رفت که یکی از این آثار نمایش شاخص به کارگردانی مایکل آلبرتو در بخش بین الملل بود که با استقبال بسیاری هم روبرو شد.

نمایش‌هایی که شب گذشته در تئاتر شهر به اجرا در آمد، با استقبال خوبی روبرو شد؛ اما این استقبال تا حدی نظم را هم بهم زد و متاسفانه کسانی که بلیط داشتند در بیرون از سالن ها  می‌ماندند و مهمان ها وارد می شدند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار