یاسوج؛

تعرض به منابع طبیعی در بویراحمد

تعرض به منابع ملی دربویراحمد به مبحث نگران کننده اداره منابع طبیعی این شهرستان تبدیل شده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد گفت:این موضوع با وجود تمهیدات سرسختانه ی دستگاههای مختلف اداری و اجرایی هنوز در برخی نقاط پر جاذبه ی استان به چشم می خورد .

رحیمیان افزود:درتازه ترین تصرفات حدود پنج هکتار از اراضی ملی منطقه ی سرگچینه شبانه به بهانه ی شخم زمستانه کشت شده که این موضوع در کانون توجه متولیان امر مبارزه با زمین خواری قرار گرفت.

وی ادامه داد:در بازدید فرماندار و جمعی از مدیران متوجه شدیم تصرفات بیشتری در این منطقه در طول سال انجام شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد ادامه داد: براساس آمارها اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بویراحمد تاکنون تنها در این منطقه قریب به 35مورد تعرض به منابع ملی به وسعت 150هکتارصورت گرفته است.

رحیمیان گفت: پس از برسی 19 پرونده ی ماده‌ی690 توسط دستگاه قضا تاکنون 43هکتار ملی تشخیص داده شده و در کمیسون ماده واحده (یاکمیسیون 56)بررسی 135هکتار اراضی دیگر در دست اقدام است. 


وی بابیان اینکه در روزهای اخیر 4هکتار ازگَوَن زارهای این منطقه توسط فردی فرصت طلب شخم زده شده افزود: این فرد در بارزسی های شبانه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.


نظری فرماندار بویر احمد هم پس از بازدید از این منطقه با ابراز نگرانی از تخریب عرصه های ملی و منابع ارزشمند طبیعی گفت تلاش برای شناسایی این افراد ادامه دارد. 


وی افزود: موضوع تعرض به منابع طبیعی در منطقه ی سرگچینه موضوعی نگران کننده است که متولیان امر آنرا با جدیت پیگیری می کنند
.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.