با حضور در باشگاه خبرنگاران

گفتگوی تلفنی ستاره فوتبال با هواداران

ابراهیم صادقی، کاپیتان باتجربه تیم فوتبال سایپا با حضور در باشگاه خبرنگاران با هواداران و مردم به گفت و گو پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در راستای ارتباط تلفنی مخاطبان گرامی با ستاره های ورزش ایران، ابراهیم صادقی کاپیتان باتجربه تیم فوتبال سایپا تهران و مرد اخلاق فوتبال ایران به عنوان نخستین مهمان گروه ویژه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در تحریریه گروه ورزشی حضور یافت و در جوی صمیمی به صورت تلفنی با مخاطبان و هواداران خود گفت‌وگو کرد.

متن کامل گفت و گوی مردمی با ابراهیم صادقی  و در ادامه مصاحبه وی با باشگاه خبرنگاران جوان به شرح ذیل منتشر شد.

خلاصه ای از صحبت های کاپیتان تیم سایپا را در زیر می بینید:

10 سال ابتدایی دوران فوتبالم قرارداد مالی نداشتم

شخصیتم در سایپا را به پول سرخابی ها نفروختم

علی کریمی بهترین هافبک تاریخ فوتبال ایران است

استعداد بازیگری ندارم/ بادیگارد و شیار 143 فیلم های مورد علاقه ام هستند

جوان گرایی سایپا هیچ وقت به چشم نیامد

دایی و نکونام حاضر نشدند بازوبند کاپیتانی را از من بگیرند

مهدوی کیا و هاشمیان سرمربیان بزرگی می شوند

مایلی کهن تاثیرگذارترین مربی ام بوده است

اختلاف کی روش و برانکو نباید رسانه ای می شد

لقب "وفادار" را دوست دارم


متن ارتباط تلفنی بدون واسطه هواداران با ستاره فوتبال

سینا خادمی از بوشهر با طرح این موضوع که با توجه به استعداد فوتبالی خود قصد حضور در تیم‌های بزرگ پایتخت را دارد، از صادقی خواستار ارائه راه‌کار شد.

 در بوشهر  تیم‌های خوبی چون ایران‌ جوان و شاهین حضور دارند که جوانانی چون مهدی طارمی و حسین ماهینی را به فوتبال ایران معرفی کرده اند. اگر شما استعداد خود را در این حد می‌بینید که روزی در تیم‌های بزرگ بازی کنید، بهتر است با توجه به سن کمی که دارید پله به پله جلو بیایید. ابتدا می‌توانید توانایی خود را در یکی از تیم‌های بوشهری ثابت کنید. مطمئن باشید در صورت وقوع این امر جذب تیم های بزرگ می‌شوید. البته با توجه به  اینکه تب فوتبال در بین جوانان و نوجوانان کشورمان بالاست و رسانه‌ها تبلیغات وسیعی نسبت به این رشته ورزشی انجام می‌دهند به شما حق می‌دهم.

وی ادامه داد: حدود 24 سال است که فوتبال باشگاهی بازی می‌کنم. باور کنید در 10 سال اول فوتبالم هیچ قراردادی نداشتم و با اتوبوس و مینی‌بوس از حصارک کرج خود را به سه راه افسریه تهران می‌رساندم. در واقع دو ساعت و نیم طول می‌کشید تا به تمرین برسم. البته در این میان مربیان خوبی هم در مسیر راهم قرار گرفتند و خدا هم کمک کرد پس از سال‌ها زحمت، شرایط خوبی را در فوتبال ایران و باشگاه سایپا بدست آورم. شک نکنید هیچ فردی بدون زحمت به نتیجه نمی‌رسد. هر فرد موفقی در ابتدا روزهای سختی را گذرانده و برای قرار گرفتن در جایگاه فعلی خود زحمت بسیاری کشیده است.

محمدرضا از تهران: با توجه به رد پیشنهاد سرخابی‌های پایتخت در سال‌های گذشته آیا از وضعیت کلی خود در تیم سایپا راضی هستید؟ 
در طول دوران فوتبالم تیم‌های دیگر پیشنهادات بهتری را از لحاظ مبلغ قرارداد به من ارائه کردند که در این میان پرسپولیس و استقلال هم چند باری خواستار جذب من شدند اما خودم دوست داشتم در سایپا بمانم چرا که این تیم شخصیت خوبی به من داده است. در فوتبال ایران من را به عنوان یک بازیکن وفادار به باشگاه سایپا می‌شناسند و همین عامل برای من ارزش زیادی دارد. شک نکنید از وضعیتی که در 17 سال حضورم در این تیم به وجود آمده کاملا راضی هستم.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه پرسپولیس و استقلال در فوتبال ایران حتی برخی بازیکنان که با تیم های خود به قهرمانی رسیده‌اند، حاضر هستند مبلغ کمتری دریافت کنند و به سرخابی های پایتخت بروند. این 2 تیم سال 86 و پس از قهرمانی سایپا در لیگ برتر به من پیشنهاد دادند اما تصمیم گرفتم به عنوان کاپیتان سایپا در تیمم بمانم و این تیم را  در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا  همراهی کنم. البته تمام مدیران و مربیانی هم که در سالهای حضورم در سایپا به این باشگاه  آمده، احترام ویژه‌ای را برای من قائل شده‌اند که جا دارد از آنها تشکر کنم. در سایپا سه دوره عنوان مرد اخلاق ایران و یک قهرمانی در لیگ برتر بدست آوردم و به تیم ملی رسیدم. شاید بین مردم شهرت چندانی نداشته باشم اما تمام دلایلی که گفتم، سبب می‌شود کاملا از وضعیت فعلی و قبلی خود در سایپا راضی باشم.

علیرضا باستانی از قزوین هوادار 27 ساله معلولی بود که از صادقی درخواست کرد پیراهن خود را به وی تقدیم کند که کاپیتان سایپا هم قول داد در سریع ترین زمان ممکن این درخواست را اجابت کند.

خانم اوشانی در تماس با صادقی اعلام کرد که احترام زیادی برای کاپیتان نارنجی پوشان پایتخت قائل است و در فاصله 9 روز تا تولد 38 سالگی این بازیکن با اخلاق، تولد وی را تبریک گفت که صادقی از ابراز احساسات این بانو تشکر کرد.

داوودی از تهران: وفاداری ابراهیم صادقی در فوتبال ایران را قابل ستایش و تحسین دانست.



متن ارتباط تلفنی بدون واسطه هواداران با ستاره فوتبال




مجتبی حقی از تهران: بهترین هافبک فوتبال ایران و جهان از نظر شما کیست؟

اکنون بازیکنانی چون امید ابراهیمی، کمال کامیابی‌نیا، قاسم حدادی‌فر جز هافبک‌های خوب فوتبال لیگ کشورمان محسوب می‌شوند و همچنین سعید عزت اللهی  و علی رضا جهانبخش جز هافبک های خوب ما هستند. از بازیکنان قدیمی تر هم می‌توانم به مجتبی جباری و علی کریمی اشاره کنم. اما بدون شک از علی کریمی می‌توان به عنوان تکنیکی‌ترین و خلاق‌ترین هافبک فوتبال ایران یاد کرد. در بین هافبک‌های خارجی هم سبک بازی پل اسکولز، استیون جرارد، ژاوی هرناندز را دوست داشتم.

منصوری از تهران: با توجه به اینکه بازیکنانی چون علی انصاریان و پژمان جمشیدی در سال‌های اخیر در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی حاضر شده‌اند آیا شما هم پیشنهاد سینمایی دریافت کرده‌اید؟
علاقه‌ و استعدادی برای  بازیگر شدن ندارم اما طبیعی است که مانند هر فرد دیگری به دیدن فیلم علاقه داشته باشم. بادیگارد و شیار 143 جزو فیلم‌های دوست داشتنی من است.

شعبانی از تهران: با توجه به اینکه رضا درویش مدیر عامل فعلی باشگاه سایپا سابقه ورزشی چندانی ندارد آیا مدیریت وی در این باشگاه را مثبت ارزیابی می‌کنید؟

در طول سال‌های حضورم در سایپا 8 مدیر عامل را دیده‌ام و با آن‌ها کار کرده‌ام. به نظر من با ثبات در مدیریت می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. هر مدیر عامل برای به نتیجه رساندن تلاش‌هایش  دست کم به سه تا پنج سال زمان دارد. با تغییرات متوالی هیچ باشگاهی به جایی نمی‌رسد. درویش قبلا سابقه فعالیت در باشگاه هما را داشته و سوابق ورزشی به نسبت خوبی دارد. بودجه باشگاه سایپا از سوی گروه خودروسازی تزریق میَ‌شود. درویش از ابتدای حضور خود در سایپا عملکرد خوبی داشته اما نیاز به زمان دارد. اگر وی سال بعد در سایپا بماند قطعا تصمیمات بهتری می‌گیرد. بزرگترین مشکل سایپا و بیشتر تیم‌های فوتبال ما به نبود ثبات در مدیریت بازمی‌گردد. من رشته مدیریت ورزشی خوانده‌ام. کدام مدیر می‌تواند با 6 تا 9 ماه فعالیت، تفکرات خود را بر  یک مجموعه حاکم کند؟ آن چیزی که به ما تدریس می‌َشود این است که یک مدیر برای موفقیت باید زمان سه تا پنج سال را پشت سر بگذارد. به نظر شما چرا باشگاهی مثل پرسپولیس نسبت به چند سال قبل وضعیت بهتری دارد. تنها دلیل این موضوع این است که علی‌اکبر طاهری نسبت به مدیران قبلی این باشگاه فرصت بیشتری داشته است. نتیجه گرفتن یک تیم تنها به مسائل فنی ارتباط ندارد و ثبات مدیریت هم در این امر دخیل است.

متن ارتباط تلفنی بدون واسطه هواداران با ستاره فوتبال

مخاطب دیگری پرسید که چرا با توجه به عملکرد فنی خوب شما در سالهای اخیر در تیم‌ملی جایگاه ثابتی را به دست نیاوردید؟

در زمان سرمربیگری امیر قلعه‌نویی برای نخستین بار به تیم‌ ملی دعوت شدم اما با توجه به اینکه علی کریمی از بایرن‌مونیخ،‌جواد نکونام از اوساسونا ،‌آندرانیک تیموریان از بولتون،‌مهدی مهدوی‌کیا از هامبورگ و مسعود شجاعی از لیگ امارات به تیم‌ملی می‌آمدند و در واقع هافبک‌های لژیونر زیادی در اردوهای تیم‌ملی حضور داشتند، فرصت چندانی برای بازی به من نمی‌رسید اما قلعه‌نویی از عملکرد من در دقایق کوتاهی که به زمین می‌رفتم راضی بود. در زمان سرمربیگری علی دایی با توجه به پارگی رباط صلیبی جواد نکونام و دعوت نشدن مهدی مهدوی کیا و علی کریمی به اردوی تیم‌ملی، فضای بیشتری برای بازی کردن من فراهم شد.

صادقی پس از گفتگو با مخاطبان چند دقیقه‌ای به سوال‌های خبرنگاران سرویس ورزشی باشگاه خبرنگاران جواب داد.

وضعیت فعلی تیم سایپا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سایپا در لیگ شانزدهم نتایج خوبی نگرفته و تا هفته هجدهم نتوانسته اهدافی که در ابتدای فصل ترسیم کرده بود را به دست آورد. با این وجود به نتیجه‌گیری در ادامه فصل و جبران نتایج قبلی امید زیادی داریم  و سعی می‌کنیم در پایان این رقابت‌ها جایگاه خوبی را به دست آوریم.


 دلیل اصلی افت سایپا در فصل جاری چیست؟
تیم ما در لیگ شانزدهم از لحاظ مدیریت،  کادر فنی و بازیکنان با تغییرات وسیعی مواجه شد و این تغییرات برای رسیدن به نتیجه نیاز به زمان دارد. اصلی ترین دلیل نتیجه نگرفتن سایپا همین عامل بوده است. امیدوارم با رسیدن بازیکنان سایپا به هماهنگی و اضافه شدن بازیکنان جدید جایگاه بهتری کسب کنیم. در این میان حتی اگر خودم یک دقیقه هم بازی نکنم، به عنوان کاپیتان سایپا تمام تلاشم را برای موفقیت این تیم به کار می گیرم.

متن ارتباط تلفنی بدون واسطه هواداران با ستاره فوتبال

با توجه به اینکه سایپا در سال‌های اخیر جزو معدود‌ تیم‌های لیگ برتری بوده که از لحاظ مالی مشکل خاصی حس نکرده چه زمانی حضور این تیم در میانه‌های جدول به پایان می‌رسد ؟ 
سایپا پس از قهرمانی در لیگ ششم به جز یک فصل که خطر سقوط را احساس کرد، همواره جزو تیم‌های میانه جدول بوده است اما باید یک نکته را بگویم که برای باشگاه سایپا همه مسائل در نتیجه گرفتن خلاصه نمی‌شود. شاید کمتر به بحث جوانگرایی تیم ما و معرفی جوانانی چون مهدی ترابی، کریم انصاری‌فرد، امین منوچهری، سجاد شهباز‌زاده، میلاد غریبی، کاوه رضایی، مهدی امیر آبادی، حسین کاظمی، هادی عقیلی از باشگاه سایپا به فوتبال ملی توجه شده باشد. در حالی که این امر از نظر من جای تقدیر دارد. در حال حاضر تیم نوجوانان سایپا سه هفته مانده به پایان لیگ تهران قهرمان شد. تیم های جوانان، امید و نونهالان ما هم دستاورد‌های زیادی داشته‌اند با این وجود من هم با این موضوع موافقم که در بحث نتیجه‌گیری عملکرد چندان مثبتی نداشته ایم. اگر باشگاه سایپا بتواند از سرمایه‌های فعلی خود استفاده کند، قطعا در سال‌های آتی به قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد. البته با توجه به تحریم‌ها، باشگاه سایپا هم مانند بیشتر باشگاه‌های لیگ برتر در سال‌های اخیر مشکلات مالی را حس کرده و اینگونه نبوده که همیشه از این لحاظ وضعیت خوبی داشته باشد. به همت بازیکنان، کادر فنی و مدیریت خوب، تیم ما در این سال ها جزو تیم‌های میانه جدول لیگ قرار گرفته است. مشکلات مالی باشگاه سایپا به دلیل عرقی که بازیکنان به پیراهن این تیم دارند هیچوقت رسانه‌ای نشد.

شنیده می شود شما با وجود سابقه 17 ساله درخشان در سایپا چند بازی برای تیم پرسپولیس به میدان رفته اید.

سه سال کاپیتان جوانان پرسولیس بودم. حتی در زمان سرمربی گری استانکو درحالی که بزرگانی چون عابدزاده، رهبری فرد، پیروانی، دایی، باقری، محرمی،شاهرودی،گل محمدی، میناوند، نامجو مطلق، ادموند بزیک، سعداوی، نامجو مطلق، مهدوی کیا، ترابیان، شافعی، کلهر به عنوان در پرسپولیس حضور داشتند، پنج بازی به عنوان یک بازیکن جوان برای این تیم به میدان رفتم. به هر حال این گونه نبوده که تمام دوران بازی خود را در سایپا باشم. سه سال برای انجام خدمت مقدس سربازی به مقاومت تهران رفتم و از آن جایی که می دانستم باشگاه سایپا و شخص محمد مایلی کهن اهمیت زیادی به جوانان می دهند به این تیم آمدم. 

 کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ شانزدهم دارد؟

تراکتورسازی و پرسپولیس اصلی ترین مدعیان قهرمانی لیگ هستند اما شاگردان برانکو واقعا فوتبال خوبی روی زمین بازی می کنند. با احترام به تراکتور، پرسپولیس را شانس اصلی قهرمانی می دانم.

بهترین مربی که در سایپا با وی کار کرده اید کیست؟ 

حدود پنج سال در سایپا زیرنظر محمد مایلی کهن کار کرده ام و با احترام به تمام اعضای 12 کادرفنی دوران حضورم در سایپا، اعتقاد دارم وی خدمت زیادی به این تیم کرد. مایلی کهن از تیم سایپا حدود 30 بازیکن به فوتبال ملی معرفی کرد و همین امر نشان می دهد وی چه تاثیر بزرگی در تیم ما داشته است. جوان گرایی و نترس بودن و  پیگیری مشکلات بازیکنان، بزرگ ترین وی‍ژگی مایلی کهن است.

نکته جالبی که درمورد شخص ابراهیم صادقی وجود دارد این است که با وجود حضور بزرگانی چون علی دایی و جواد نکونام در سایپا هیچگاه بازوبند کاپیتانی این تیم از بازوی شما جدا نشد، در مورد این موضوع چه نظری دارید؟

متن ارتباط تلفنی بدون واسطه هواداران با ستاره فوتبال


یک ماه قبل از حضور علی دایی در سایپا تمرینات بدنسازی ما شروع شده بود و در آن زمان ورنر لورانت، سرمربی آلمانی اسبق تیم ارتباط خوبی با من داشت. در نشستی که قبل از شروع فصل بین من، دایی و لورانت برگزار شد برای این که من کاپیتان سایپا بمانم، به جمع بندی رسیدیم. البته سرمربی تیم اصرار داشت من بازوبند را ببندم و دایی هم خیلی راحت با این موضوع موافقت کرد. وی حتی پس از این که به عنوان جانشین لورانت روی نیمکت سرمربی گری سایپا نشست بازهم تاکید کرد من کاپیتان بمانم. به نظرم ارتباط خوبی که بین تمام عوامل تیم سایپا در آن فصل وجود داشت، در نهایت سبب شد تیم ما به قهرمانی برسد. هرچند جواد نکونام هم به عنوان رکورددار بازی در تیم ملی به سایپا آمد اما وی به هیچ عنوان قبول نکرد که پس از 11 سال بازوبند کاپیتانی از من گرفته شود.

پس از پایان دوران بازی گری ، کار مربی گری انجام می دهید؟



با توجه به سابقه 12 ساله کاپیتانی من در سایپا برای چند سرمربی این تیم حکم دستیار چهارم یا پنجم را داشته ام و همیشه سعی کردم به تیمم کمک کنم. به تازگی دوره درجه c مربی گری آسیا و کارشناسی ارشد خود را به پایان رساندم. هرچند علاقه زیادی به مربی گری دارم اما این کار دنیای دیگری دارد. اگر فوتبالیست کیفیت بالایی داشته باشد برای مربی گری باید کلاس های پیشرفته این کار را دنبال کند. برای انجام هر کاری باید دانش کامل داشته باشیم تا به موفقیت برسیم. برنامه های ویژه ای پیش رو دارم و امیدوارم بتوانم گام های خوبی در این مسیر بردارم. می دانید که وحید هاشمیان و مهدی مهدوی کیا از رده های پایین و فوتبال پایه کار مربی گری را شروع کرده اند. اعتقاد دارم کار آن ها کاملا حرفه ای است و شک نکنید مهدوی کیا و هاشمیان در مربی گری آینده بسیار روشنی پیش رو دارند.

اختلاف کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ چه تاثیری در آینده تیم ملی و پرسپولیس دارد؟

متن ارتباط تلفنی بدون واسطه هواداران با ستاره فوتبال


اختلاف بین این 2 مربی از اردوی تیم ملی در دبی شروع شد. البته برنامه این اردو از قبل طراحی شده بود. کی روش دوست دارد برای صعود تیم ملی به جام جهانی، زمان بیشتری بازیکنانش را در اختیار داشته باشد. از طرفی برانکو هم با تفکر حرفه ای حاکم بر فوتبال اروپا به ایران آمده و به منافع تیم خودش فکر می کند. به نظر من با توجه این که کی روش و برانکو  هواداران زیادی در فوتبال ایران دارند،  اختلاف این 2 مربی نباید وارد فضای رسانه ای می شد. پرسپولیس پس از سال ها شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد و تیم ملی هم به دنبال دومین صعود متوالی به جام جهانی است. حاشیه و اختلاف نظر در هر مجموعه ای وجود دارد اما فدراسیون فوتبال باید این اختلاف را مدیریت کند. در مورد تیم خود مثال می زنم. سال ها است در سایپا حضور دارم و شاید بسیاری از مردم فکر می کنند در این مدت همه مسائل گل و بلبل بوده است اما این گونه نیست و مدیریت خوب سبب شده مشکلات تیم ما در برخی مواقع رسانه ای نشود.

در سال های اخیر القاب زیادی چون نارنجی وفادار، آقای اخلاق، آقای نارنجی برای شما مطرح شد. کدام یک از این القاب را بیشتر می پسندید؟ 

لقب "وفادار" را خیلی دوست دارم و خوشحالم که تعهدم به این تیم سبب شده در بین اهالی فوتبال و هواداران این رشته با چنین لقبی شناخته شوم.

کمی هم درباره زندگی خانوادگی خود توضیح دهید.

15 بهمن 1357 در کرج به دنیا آمدم. پنج برادر و یک خواهر دارم. کاظم برادر کوچک تر من سال ها سابقه بازی در تیم ملی فوتسال را داشته و اکنون عضو کادرفنی تیم ملی امید فوتسال است. با توجه به این که خیلی زود پدر و مادر خود را از دست دادم، در کارهای خانه تبحر خاصی دارم و آشپز خوبی هستم. در 22 سالگی ازدواج کردم. دخترم پرنیان 15 ساله است و پسرم پرهام 10 سال دارد.

متن ارتباط تلفنی بدون واسطه هواداران با ستاره فوتبال

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار